Flytta akvarium

#1 - 7 april 2006 12:34
Jag ska snart flytta och ska ta med mitt 100 liters akavrium. Ska inte flytta alls långt heller. Jag håller på å grubblar över hur jag ska göra, vilket som blir lättast. Jag har en stor plast balja på kanske 50 liter med tillhörande lock. Funderar på om jag ska ha fiskarna i den under flytten. Eller om man ska göra som dom gör i affärerna, lägga fiskar i plastpåsar? Men jag tror det lutar åt baljan. Nån annan som har flyttat med akvarium som kanske har en smart idé? :)
#2 - 7 april 2006 13:22
tycker de va en bra ide o ha dom i den baljan, då kan du även spara massa akvarievatten. så kan du även ha filtret i baljan och pumpen igång samtidigt så inte alla nyttobakterier dör för dig
#3 - 8 april 2006 09:15
påse låter bättre.
kommer va hela havet stormar i STOR version om du använder balja.

i påse kan vattnet inte röra sej så mycket vilket blir lite lugnare.
#4 - 8 april 2006 09:18
de stämmer nog kanske.. fick för mig att hon bara skulle flytta karet inom huset typ :)

men du kan ju ändå spara 50l vatten i baljan.
ju mer destå bättre
#5 - 8 april 2006 10:13
Jag får ta växterna, gruset?, pumpen och vattnet i baljan. och fiskarna i påsar. Det blir nog de bästa.? Får köra dubbla plastpåsar för säkerhets skull. :)
#6 - 8 april 2006 10:15
vanliga plastpåsar funkar inte så bra... dom brukar läcka.. du kan gå in i djuraffären o fråga om du kan få några kanske :)

Annons