Flytta.

#1 - 29 januari 2004 12:01
Hejsan allihop.

Jag är ny i sammanhangen (då menar jag inte bara det här forumet) men jag har börjat återuppväcka barndomens fascination för akvarier.

Nu har jag en fråga.
Om man har ett akvarie av ansenlig storlek (200liter och uppåt) och behöver flytta det till en annan plats. Hur hanterar man det. Jag menar, vad gör man med fiskarna etc.

Tck på förhand.
//Johan
#2 - 29 januari 2004 12:18
Jag vet inte vad som är rätt eller fel men jag hade absolut tömt akvariet på fisk, vatten och växter. Kanske behållt lite sand. Hade varit rädd för att det skulle spricka annars.

Lycka till med din lilla flytt!
#3 - 29 januari 2004 12:21
Jo, men vad gör man med fisken när den är uttömd. Hur förvara man dem om man ska flytta till en annan stad?
#4 - 29 januari 2004 12:24
Ursprungligen skickat av supersunk

Jo, men vad gör man med fisken när den är uttömd. Hur förvara man dem om man ska flytta till en annan stad?

En lösning, beroende var du har för temperament på fiskarna, är att skaffa sig ett mindre akvarium tillfälligt eller kanske låna ett som du gör i ordning innan och har fisken där under flytten och under ordningställande av ditt stora kar. Detta kanske du kan ha hos någon vän...

Lycka till!
#5 - 29 januari 2004 12:40
Ja, sebrorna är ju ganska hätska, likaså algätarna...
men frågan kvarstår, hur gör man under själva flytten?
#6 - 29 januari 2004 12:45
Om du menar själva fiskarnas transport så kan du kanske göra som man gör när man köper fisk... Ha de i påsar omslaget med papper vid behov.
#7 - 29 januari 2004 12:47
Och hur länge klarar de en sån transport?? Det rör sig alltså om de fiskar som nämns i min signatur...
#8 - 29 januari 2004 13:14
Om du söker på detta ämne i forumet så finns det ett par trådar med mycket info om hur man kan göra. Annars kan du söka på min signatur, jag har skrivit inlägg i detta ämnet.
Lisaplisa

Annons