Flytt utomlands

#1 - 3 mars 2004 19:59
Hej

Jag ska snart flytta från Göteborg till Helsingfors. Resan sker med bil och tar ca 24 timmar. Räcker det att syre tillsätts i zoo affär i påsar för att fiskarna ska klara sig denna tid?

Har diskus. Har även sett batteridrivna pumpar, är det nödvändigt att köpa en sådan.

Tacksam för svar.
#2 - 4 mars 2004 09:05
Jag har läst ngn gång om några påsar som är speciella på något sätt som avger syre om jag fattade det rätt, kanske värt att kolla upp. Annars kan du kanske stanna ngn stanns på vägen och byta vatten eller köpa flaskvatten med passande vattenvärden.
#3 - 4 mars 2004 09:17
om du med syre menar "syrgas"/koncentrerat syre så räcker det utmärkt. Dock kan det vara bra att svälta fiskarna ett par dagar innan de skall resa så de inte skitar ner påsvattnet.
#4 - 4 mars 2004 11:12
Hej,

påsar som tar upp syre och avger koldioxid ska finnas på akvarielagret har jag för mig. Läste om dem i någon artikel. Resa till sydamerika eller liknande tror jag att det var.

Lycka till!

MVH
/Jens
#5 - 4 mars 2004 11:22
Ursprungligen skickat av Zybeer

påsar som tar upp syre och avger koldioxid ska finnas på akvarielagret har jag för mig.

Borde väl vara tvärtom va?!
#6 - 4 mars 2004 11:24
nä.

De är gjorda i Gore Tex och "andas".

men det är overkill för 24 timmar under kontrollerade former i typ bil där man kan ha uppsikt över dem.
#7 - 4 mars 2004 11:40
Ah, tänkte att det tar upp syre från vattnet och avger koldioxid.. Kan ju vara ta upp från luften utanför oxå... *black-out*
#8 - 5 mars 2004 11:00
Tack för tipsen! Sa jag att jag måste flytta mitt 300L kar också? 6 våningar utan hiss, jättenice...

Peter

Annons