Ska flytta i början av Juli, och behöver lite tips på hur jag ska göra. Har lite planer på att göra om i akvariet på samma gång. Införskaffa lite mer växter och kolla över vad jag har för fiskar igentligen, de har ynglat av sig och dött med mera så nu har jag knappt nån koll alls.
har ca 10 yngel som ja inte vte om de är sv B eller Guppy. Har även ett tio tal yngel till som är lite av varje både guppy och SV B. Som jag inte har nån koll på fördelningen där.
Men hur tycker ni ja ska gå till väga.
Kan inte spara så värst mycket vatten.
Hur mycket vatten måste jag spara ?
Det är alltså ett 250 Liters kar, med inte alls så mycket växter och ett 40tal fiskar.
Sötvatten.
Har tänkt att ta en stor spann och lägga alla växter och fiskar där i, tänkte nån slags stor hink med lock antagligen.
Måste det då vara hål i locket så de kommer in luft ?
Hur länge kan fiskarna vistas i hinken ?
Hur ska jag göra med pumpen och värmaren kan jag ha dem i hinken tills ja kommit i ordning lite i lägenheten typ ett dygn eller två?
Ska jag då strunta i att göra rent pumpen innan flytten, och ska ja inte göra rent den när de flyttat in i akvariet igen, utan vänta några veckor?
Ska jag göra rent sanden ?
Om jag sätter in lite fler växter är de något mer jag bör tänka på ?
Ska jag tillsätta något TMG direkt efter flytten ?, eller isättningen av nya växter ?
Ja de blev lite frågpr hoppas någon kan svara på dem.
Tack