Flytt av siamesisk algätare

#1 - 2 maj 2005 10:02
Har just nu 4 st siamesiska algätare som går i mitt lilla akvarium tillsammans med molly , Platy. En så länge är dem inte så stora ca 2-3 cm men dem växer så det knakar , Till min fråga kan jag flytta över dem till mitt Malavi kar och isf när kan man göra det. I Malavikaret går det Golden ,Rödzebra,Kamelont,Blå ciklid samt några dvärgbotior....
#2 - 2 maj 2005 10:48
Jag skulle inte råda någon att stoppa i siamesiska algätare till malawi. Jag skulle nog inte heller ha stoppat i dvärgbotiorna där heller, men fungerar det så gör det.

Blå ciklid är i och för sig ingen malawi.
#3 - 2 maj 2005 12:16
Någon specifik anledning till att man inte kan ha Siamesisk algätare i samma kar? , Dvärgbotia är inte någon dvärgbotia utan får tillskriva okänd härkomst en så länge, Men däremot så är dem inte mer än 6 cm långa och tuffa så in norden , När det är matdags så snor dem ifrån allt och alla...
#4 - 2 maj 2005 13:47
Jag har fått intyget att malawi kan vara ganska hårdhänta mot andra fiskar så man bör egentligen ha malawi med andra malawi (självklart finns det andra fiskar som kan var med dem också typ tanganika). Jag tycker att siamesen är en ganska fredlig fisk som inte är så stryktålig. Jag åsyftade mest att den kan fara ganska illa i ett kar med de lite tuffare malawisarna. Men det kanske finns någon med annan erfarenhet som säger annat.

Annons