Jag skall flytta snart och undrar hur jag skall gå till väga med mitt akvarium med 2 slöjstjärtar. Hur fraktar jag fiskarna?, hur gör jag med karet?, vattnet? Osv. Det är ingen lång flytt tar ca: 20 min. Att köra.
Jag skulle tömt karet helt. Ha fiskarna i hinkar eller påsar. Ta med så mycket av vattnet som möjligt. Lycka till.
krba40
#8 - 26 juni 2003 10:30
Jag lägger alla fiskar,växter + pump,filter samt inredning och så mycket vatten jag får med i vintunnor med lock. Enda jag låter vara kvar är bottensubstratet, det lägger jag gladpack över.
är det bara grus i akvariet är det inga problem...min kompis 222 körde de hem med grus + lite vatten i..han som hade det innan flyttade det på samma sätt.. kör sakta över väggupp bara =) & ha gärna en skiva under det i bilen!
Beror ju helt klart på hur stort kar och hurmycket grus. Jag skall flytta snart. Jag har 375 liter och dryga 10 cm hög grusbädd. Skulle aldrig våga dröma att lämna kvar någon grus i karet vid flytt. Eftersom jag kommer att förlita mig mer på vattengödning i framtiden så kommer jag att tvätta grusen helt och hållet (kul:).
MVH
Magnus