flyt växter som fastnar i pumpen

#1 - 1 januari 2007 22:28
jo jag vill ha en massa flyt växter problemet är att dom alltid sugs fast bak i pumpen:( ....så jag stänger av snabbt plockar bort men samma sak händer igen:mad: jag har pumpen så långt ner det går (fick det förslaget) men det händer ändå...vad gör ni som har "inne"pump???????

vill ju ha flytväxterna för att kunna få yngel men...
#2 - 1 januari 2007 22:36
se till att ha någon hög växt på motsatta sidan akvariet som fångar upp dem.
eller stryp pumpen så att de inte flyter bort sen tillbaka.

vilka växter?
#3 - 1 januari 2007 22:41
:) ja men det andra problemet jag har är att kräftan älskar att knipsa av alla växter:( han e lite rolig gräver grottor och knipsar av allt jag stoppar i.

hm jag är så dålig på växt namn[:o] vet inte vad dom heter men det skulle vara snabbväxande mm men guramisarna och pumpen gör så att det inte går så snabbt tvärtom.
#4 - 1 januari 2007 22:46
malin72 skrev:
:) ja men det andra problemet jag har är att kräftan älskar att knipsa av alla växter:( han e lite rolig gräver grottor och knipsar av allt jag stoppar i.

hm jag är så dålig på växt namn[:o] vet inte vad dom heter men det skulle vara snabbväxande mm men guramisarna och pumpen gör så att det inte går så snabbt tvärtom.

var har du köpt dem? fråga där.
hur stort akvarium?
#5 - 1 januari 2007 22:47
#6 - 1 januari 2007 22:52
den är på 450 liter tack för tipset:)
#7 - 1 januari 2007 22:55
de växterna trivs bra i ett hörn långt borta från pumpen, men är sjukt snygga att ha mitt i ett akvarium.
#8 - 1 januari 2007 23:02
jo jag ska på jakt imorgon här ska det köpas växter...bara kräftan låter bli dom:) annars får han flytta till 100 liters karet med guppis i:p
#9 - 2 januari 2007 02:38
malin72 skrev:
jo jag vill ha en massa flyt växter problemet är att dom alltid sugs fast bak i pumpen:( ....så jag stänger av snabbt plockar bort men samma sak händer igen:mad: jag har pumpen så långt ner det går (fick det förslaget) men det händer ändå...vad gör ni som har "inne"pump???????

vill ju ha flytväxterna för att kunna få yngel men...

kan ju tipsa om denna dåm om du gillar mängd

http://www.zoopet.com/annonser/showproduct.php?product=1647&sort=1&cat=5&page=1

Annons