Fluval204 som porlar

#1 - 9 april 2005 11:19
Hej!!
Mitt ytterfilter som är ett fluval 204 porlar som ett vattenfall,kan det vara som det tar in luft??det är nästan helt nytt,och det låter inte så i början efter rengörning och omstart,,,är här någon som varit med om det tidigare??

MVH Jocke
#2 - 9 april 2005 12:04
204, har inte dom en pump?
Kommer det luft när du pumpar och det blir bra då, men att det börjar porla igen efter ett tag tar det in luft någonstans,
Mest troligt vid någonstans där slangen sitter ansluten på sugsidan.
#3 - 9 april 2005 12:33
hej jocke....prova å vicka den mot sug sidan.då brukar dom gå till sig.[QUOTE=storfiskaren]Hej!!
Mitt ytterfilter som är ett fluval 204 porlar som ett vattenfall,kan det vara som det tar in luft??det är nästan helt nytt,och det låter inte så i början efter rengörning och omstart,,,är här någon som varit med om det tidigare??

MVH Jocke[/QUOTE]
#4 - 9 april 2005 18:40
Skaka om lite då och då tills det slutar. Det gör jag efter rengöring. Tar ett par timmar innan all luft har försvunnit.
#5 - 10 april 2005 18:18
Tack för era svar,,,jag får tyst på filtret ett tag men sen kommer det igen,,,kanske det beror på att jag har satt en finare filtermatta på insuget för att inte mina ancistrusyngel ska ta sig in där,,,typ at det stoppar lite så filtret spottar ut lite mer än vad det tar in när småskit sätter sig i filtermattan.
#6 - 10 april 2005 19:20
Om det aldrig förblir bra, prova då att sätta slangklämmor på insugsslangen.

Annons