fluval2 plus

#1 - 19 juli 2006 18:07
Nu har jag varit i väg och köpt detta innerfilter.ska jag trycka på luftströmsregulatorn på munstycket? det står så om adaptern ska användas som slangadapter?? vad menas med det? hur gör jag nu smartast för att inte få nitrit eller nått? ska jag samköra med det andra filtret ett tag eller?
#2 - 19 juli 2006 18:14
Strunta i adaptern. Det är bara sätta ner den i karet och stoppa sladden i väggen så blir det bra.
#3 - 19 juli 2006 18:22
ok,men är adaptern den blå saken som man kan sätta på utblåset? kan jag bara sätta i pumpen?
#4 - 19 juli 2006 18:39
adaptern sätter du på om du vill ha bubblor i vattnet, växterna uppskattar inte det!
#5 - 19 juli 2006 18:55
ok nu är fluvalen ditsatt:D oj vad tyst den går! men det blev drag i karet,jag satte den på lägsta. Jag vred ur skiten ur den gamla patronen på dom nya plus att jag tillsatte lite nitravec,tror ni att det går bra? hoppas det för det är ju redan gjort! Men det finns ett minus på den och det är fastsättningen,eller är det inte jag som lärt mig ännu:p
#6 - 19 juli 2006 19:01
Hur då, menar du Hella 2?
Jag har en Fluval 4 som oxå är lite vinglig när den sitter på plats. Den rör sej lite och glider gärna snett. Är det så du menar? Det kanske ska vara så?
Nån som vet?
#7 - 19 juli 2006 19:30
Min fluval 2+ sitter hur stabilt som helst.
#8 - 19 juli 2006 19:34
[quote=svea]Hur då, menar du Hella 2?
Jag har en Fluval 4 som oxå är lite vinglig när den sitter på plats. Den rör sej lite och glider gärna snett. Är det så du menar? Det kanske ska vara så?
Nån som vet?[/quote] ja precis så! men när den väl är på plats är den stabil
#9 - 19 juli 2006 19:39
Den håller inte på o glider mot botten hela tiden. Men just när man trycker fast den så glider den o vinglar.
På min finns inga sugproppar vid nederdelen, endast upptill (3 st) och det är därför som den vinglar lite om man kommer åt den.
Gör era så oxå? Har ni sugproppar nedtill?
#10 - 20 juli 2006 03:51
[quote=svea]Den håller inte på o glider mot botten hela tiden. Men just när man trycker fast den så glider den o vinglar.
På min finns inga sugproppar vid nederdelen, endast upptill (3 st) och det är därför som den vinglar lite om man kommer åt den.
Gör era så oxå? Har ni sugproppar nedtill?[/quote] min har åxå bara tre sugproppar upptill. Den är väll så pass ny så den har väll inte börjat glida än:) men man kanske kan köpa nya sugproppar?
#11 - 22 juli 2006 15:24
jag måste fundera hur hög hastighet jag ska ha på pumpen? Det är ju stor skillnad på denna och den gamla. Jag har nu hastigheten på mitten av pumpen och det drar ganska rejält på och under vattnet. ska det vara så eller blir fiskarna bara stressade av det?
#12 - 22 juli 2006 15:30
Testa lite. Det ska ju inte vara så att fiskarna sitter som frimärken i rutan utan ytan ska röra sig så att syrefattigt vatten kan komma upp och få syre.. hmm jag är kass på att förklara
#13 - 22 juli 2006 15:37
[quote=Moosee]Testa lite. Det ska ju inte vara så att fiskarna sitter som frimärken i rutan utan ytan ska röra sig så att syrefattigt vatten kan komma upp och få syre.. hmm jag är kass på att förklara[/quote]:p jag förstår.jag har ett hörnkar så jag har satt pumpen så att den har utblåset utmed ena sidan,den andra sidan av karet är lugnare. Jag bara undrade om det är stressande för fiskarna? men jag har märkt att en del av dom kan inte låta bli och simma mot strömmen:)
#14 - 22 juli 2006 16:06
Ja .. Om du kollar lite underifrån så ser du nog att vattnet går runt i en cirkel i karet? .. Många fiskar gillar att simma mot och sedan åka med strömmen en bit. Speciellt guppys :S . Jag tror inte dom blir stressade , studera fiskarna ett tag så ser du nog om dom gillar det eller inte.
#15 - 22 juli 2006 16:12
tack Moosee för dina svar. jag sänkte hastigheten lite,det blir drag i allafall:)
#16 - 22 juli 2006 18:00
Ju mer drag på vattenytan desto bättre

Annons