Fluval utblås

#1 - 1 februari 2007 20:19
Jag har ett fluval ytterfilter och jag undrar om det finns olika varianter på utblås att välja på?
#2 - 1 februari 2007 20:21
ja det finns väl det som följer med filtret och strilrör.. Någor mer vet inte jag om det finns...

/Hans
#3 - 1 februari 2007 20:36
Har köpt begagnat! Jag har nog ett strilrör......ett rör med massa hål i. Någon annan som vet om det finns alternativ? Inte för att jag är missnöjd men det skulle vara kul att veta! :)
#4 - 1 februari 2007 20:48
japp det är strilrör;)

/Hans
#5 - 1 februari 2007 20:50
Color...

Mazzi skrev:
Jag har ett fluval ytterfilter och jag undrar om det finns olika varianter på utblås att välja på?

;) På zoo igår såg jag utblås med färger. Häftigt men litet dyrt just nu....[:(!]
#7 - 2 februari 2007 07:26
heeke skrev:

Det var den jag var ute och sväva efter tror jag. Vilket är att föredra tycker ni? Jag blir tvungen att sätt strilröret horisontellt vilket gör att det inte blir någon fart på ytvattnet!
#8 - 2 februari 2007 16:37
du kan såga av röret så det passar ditt kar, eller sätta det på bakrutan...

/Hans
#9 - 2 februari 2007 16:48
Mazzi skrev:
Det var den jag var ute och sväva efter tror jag. Vilket är att föredra tycker ni? Jag blir tvungen att sätt strilröret horisontellt vilket gör att det inte blir någon fart på ytvattnet!

Hur kan det inte bli cirkulation på ytvattnet med strilröret horisontellt?
Det är väl bara att sätta det så högt upp som behövs?
#10 - 2 februari 2007 20:47
heeke skrev:
Hur kan det inte bli cirkulation på ytvattnet med strilröret horisontellt?

Det är väl bara att sätta det så högt upp som behövs?

Får inte upp det så högt, får göra fler hål i så fall! Har du ditt horisontellt?
#11 - 2 februari 2007 22:44
Hm, jag tror vi ska reda ut vad horisontellt är på för ledd först ;)
Ett horisontellt strilrör kan ju sitta antingen längs botten eller ytan eller därimellan.
Jag har för övrigt inget strilrör.
#12 - 2 februari 2007 23:01
Du tänker inte på vågrätt va ;)
#13 - 3 februari 2007 20:49
heeke skrev:
Hm, jag tror vi ska reda ut vad horisontellt är på för ledd först ;)

Ett horisontellt strilrör kan ju sitta antingen längs botten eller ytan eller därimellan.

Jag har för övrigt inget strilrör.

Ursäkta att jag har varit lite snurrig :p , jag menade givetvis att jag var tvunget att ha det lodrätt. Har köpt ett standardutblås idag, tycker det verkar bättre:D

Annons