Nån här som har något att tycka och tänka om det filtret?
Letar nytt filter till mitt 240 l och såg detta lite snabbt i affären idag och ångrar nu att jag inte tog en närmare titt..
PiaJo skrev:Jag har ett Fluval U3 i mitt 105 liters och jag är tyvärr inte nöjd, det har dåligt med filtermassa som standard tycker jag.
Trodde att man kunde köra både bottenutblåset samtidigt som ytvattenutblåset men det går inte.
Nina82 skrev:Blev imponerad över hur bra det funkade med både det övre och undre flödet som man kunde rikta hur man ville. Samt att det även kommer små strimmor med vatten även längs med hela pumpen på framsidan. Alltså inget stilla vatten vilket gynnar både bottenlevande fiskar och ytlevande. Kanske inget för guramis men helt perfekt för mina guppy och malar bla. :p
PiaJo skrev:Hittade en insturktionsfilm, men den är på tyska så jag fattar inte riktigt.
http://adevio.hagenservice.de/player.php?playlistId=000960G40107rX
om utblåsfunktionen kommer en bit in i filmen.
Hoppas någon kan ge svar.
PiaJo skrev:Den funkar för mig men gå in här och klicka på instruktionsvideo.
http://www.guldfisken.se/beta/catalog/fluval-u-3-p-7213?osCsid=a88d5400a8aa1bbc6327ae418f7d4b7f
åheim skrev:Jag kan avslöja att det går INTE att köra alla utblås parallellt utan bara ett i taget! Vill man ha en bred ström så väljer man strilröret i mitten, den går också att jusera riktningen på strålen i strilröret litegrann genom att justera med ratten! Jag föreslår att ni som har filtret tar upp det ur vattnet och tittar hur det öppnar och stänger de olika utblåsen när ni vrider på ratten!:)
svea skrev:Jag har nyss skaffat ett Fluval U4. Jag håller med er om det ni skriver: för lite filtermaterial, dumt att inte kunna kombinera de olika möjligheterna. Ifs har jag även ett Fluval 2 i karet, så det kommer säkert att funka ändå.jjjj
Det jag också saknar är att kunna rikta den övre cirkulationen vid ytan. Det kunde man på det gamla Fluval 4.
Är det någon som kommit på om det går, kan jag ha missat något?ööö
På bruksanvisningen ser man att det är tänkt att filtret ska "sticka upp" lite ovanför vattenytan, så att utblåset är precis under vattenytan. Gör ni så? Varför ska det vara så?wweqw
Nån firre kan ju landa där och inte komma tillbaks i vattnet! Det är ju som en liten nedsänkning där uppe, och det ser lite riskabelt ut.