Hej. Jag har några frågor om mitt Fluval u3 filter, Jag köpte mig 2 st för jag läste att 3 stegs filtration var bra.
Så mina frågor är, Tar kolmattor bort brunt vatten? eller tar det bara bort saker du inte vill ha i akvariet som olika gifter och sånt?
Hur ofta måste man byta dom mattorna? tror det stor varje månad i bruksanvinsningen men ibland så säger dom så för att få fler sålda.
Har även en fråga om hur man bäst får ordning på stora rötter, vill inte ha brunt/te färgat vatten, har det just nu och det är inte fint.
Jag vet att det finns hundra tals olika Forums trådar om just detta men detta är inte någon 10cm rot.
Jag ska skaffa mig en rot som är 60-80cm lång, fick en L022 mal för några dagar sedan och den kommer bara förstöra hur mina rötter sitter just nu eftersom dom är ganska små och står inte så pass bra så en stor L022 mal inte kan flytta på dom.
Det som är det stora problem är att jag inte kan koka roten som man kan göra med mindre men vill inte ha den i blöt i något år innan den ska ner i akvariet.