hejsan!!
funderar på att köpa Fluval Fx5 till mitt 720:d:D.
är den pumpen nå bra ?? :confused::confused:
[SIZE=2][/SIZE][SIZE=2][/SIZE]
Jasså: ;) http://www.pwss.se/product.php?productid=519&cat=304&page=1classekoi skrev:tycker att det inte lever upp till förväntningarna med avseende på flöde det är ju faktiskt på hela 49w och levererar ju bara 2300l/h vilket är sämre än dyrare filter (läs eheim)
classekoi skrev:tycker att det inte lever upp till förväntningarna med avseende på flöde det är ju faktiskt på hela 49w och levererar ju bara 2300l/h vilket är sämre än dyrare filter (läs eheim)
åheim skrev:
Fluval fx5 2300L/h filterflöde och 3500L/h fritt flöde!classekoi skrev:eheim mäter med filtersubstrat i det gör inte fluval!!
jag har mitt till ett kar på 190l och det är i underkant!! inte för att vattenkvaliten är dålig men med avseende på cirkulationen
Sluta gnälla nu åheim, som jag sagt tidigare "är det någonting du undrar över så är det bättre att du frågar mig med en gång så vi slipper belasta forumet med en massa dumma inlägg" Som jag skrev för mer än ett år sedan har jag skrivit och ringt pwss utan resultat då deras siffror på bla eheims produkter stämmer illa, som ex kan vi ta din tidigare pwss länk på en 2260 classic vs denna pwss länk på en universal 1260, jag vet inte var dom 15W tog vägen men behöver du blindkäpp och flaggbärare när du kör bil också?åheim skrev:Fluval fx5 2300L/h filterflöde och 3500L/h fritt flöde!
Sen är det ju så att slangarna blir blockerade av smuts och flödet avtar och det gäller alla pumpar men sätter man filter på insuget så klarar man sig bättre!
Sluta gnälla nu åheim, som jag sagt tidigare "är det någonting du undrar över så är det bättre att du frågar mig med en gång så vi slipper belasta forumet med en massa dumma inlägg" Som jag skrev för mer än ett år sedan har jag skrivit och ringt pwss utan resultat då deras siffror på bla eheims produkter stämmer illa, som ex kan vi ta din tidigare pwss länk på en 2260 classic vs denna pwss länk på en universal 1260, jag vet inte var dom 15W tog vägen men behöver du blindkäpp och flaggbärare när du kör bil också?åheim skrev:Fluval fx5 2300L/h filterflöde och 3500L/h fritt flöde!
Sen är det ju så att slangarna blir blockerade av smuts och flödet avtar och det gäller alla pumpar men sätter man filter på insuget så klarar man sig bättre!
exuse me??? har du fått kolmonoxid förgiftning när du suttit och varmkört din gamla traktor i garaget??;)Gaffel skrev:Sluta gnälla nu åheim, som jag sagt tidigare "är det någonting du undrar över så är det bättre att du frågar mig med en gång så vi slipper belasta forumet med en massa dumma inlägg" Som jag skrev för mer än ett år sedan har jag skrivit och ringt pwss utan resultat då deras siffror på bla eheims produkter stämmer illa, som ex kan vi ta din tidigare pwss länk på en 2260 classic vs denna pwss länk på en universal 1260, jag vet inte var dom 15W tog vägen men behöver du blindkäpp och flaggbärare när du kör bil också?