Fluval fx5

#1 - 17 oktober 2012 15:32
Tjenixen alla akvarietokar ;)

Jag vet att det är en hel del av er som kör med Fluval Fx5 i era kar , så även jag i vårat 450l kar.

Vad kör ni med för filtermaterial för att få vattnet sådär underbart klart som man vill ha det ?
själv ser jag små partiklar kvar i vattnet och vi kör med ( från botten ) biobollar - svart filtermatta - fin filtermatta .

Skulle ni behålla något av dessa eller skulle ni byta ut hela skiten och till vad i så fall ?

Alla förslag/ideér är mycket intressanta och välkomna :)

Björn
#2 - 17 oktober 2012 16:32
Sv: Fluval fx5

Vill du ha bort små partiklar är det vit filtervadd som gäller. Men den blir tät snabbt och måste rengöras ofta.
#3 - 17 oktober 2012 16:58
Ge det tid, då blir det bättre :)
#4 - 19 oktober 2012 15:05
Tack ska ni ha .

Filtret har vi haft igång sedan Juli och jag vet att de få vita partiklarna inte gör någon skada för fiskarna men eftersom jag vet att det är en hel del här som använder och tycker FX5.an är ett bra filter vore det lite intressant att höra vad ni kör med i era filterbrickor , vem vet jag kanske kan lära mig något nytt idag också :D
#5 - 19 oktober 2012 16:55
Fluval fx5

[QUOTE=woodlund;1615662]Tack ska ni ha .

Filtret har vi haft igång sedan Juli och jag vet att de få vita partiklarna inte gör någon skada för fiskarna men eftersom jag vet att det är en hel del här som använder och tycker FX5.an är ett bra filter vore det lite intressant att höra vad ni kör med i era filterbrickor , vem vet jag kanske kan lära mig något nytt idag också :D[/QUOTE]

Botten, filterkuber. 10 ppi. Mitten, filterkuber 10 ppi och i toppen är det keramiska ringar..

Enkelt och jävligt bra :)
#6 - 20 oktober 2012 23:14
[QUOTE=Mathias Nilsson;1615681]Botten, filterkuber. 10 ppi. Mitten, filterkuber 10 ppi och i toppen är det keramiska ringar..

Enkelt och jävligt bra :)[/QUOTE]

Det där svaret behövde jag med =)

Men Mathas, jag undrar, på en del sidor säljer dom fuval FX5 utan material, då är min undran..du/ni som köpt filtret, ingår allt vanligtvis?? Eller är det så att man får köpa till filterkuder och ringarna?
#7 - 21 oktober 2012 00:53
[QUOTE=candra;1615846]Det där svaret behövde jag med =)

Men Mathas, jag undrar, på en del sidor säljer dom fuval FX5 utan material, då är min undran..du/ni som köpt filtret, ingår allt vanligtvis?? Eller är det så att man får köpa till filterkuder och ringarna?[/QUOTE]Jag kan svara istället... Filtermattorna som sitter runt filterkorgarna följer alltid med! Övrig filtermedia brukar aldrig följa med, det är 3 korgar á 2L.

Annons