Fluval 404

#1 - 20 februari 2005 05:05
Har ett problem med fluval 404 som det är luft i, det går inte att få ur luften. Jag har gjort snart allt för att få ur luften, men det pyser och bubblar i filtret och utströmmaren. Vad ska jag göra? Det är välldigt irriterande nattetid.
#2 - 20 februari 2005 06:14
Kolla att det inte läcker in luft på sugsidan. Luta och skaka filtret så kommer luften ut.
#3 - 20 februari 2005 06:40
Du kan prova att sätta slangklämmor på slangen (på sugsidan).
#4 - 20 februari 2005 08:38
Slangklämmor har jag testat utan resultat samma med skakning och lutning, det hjälper ett par timmar sen är det färdigt igen.
#5 - 20 februari 2005 12:50
Använder du ngn surface extractor eller vad de heter, de där grejerna som gör att man kan justera så att de tar ytvatten/vatten från längre ner?
Sitter packningen i locket som den skall och ser den fräsch ut?
Har du provat att ta fram filtret med slangar och allt, proppat igen en av slangändarna och blåst så mycket du orkar i den andra för att se om det kryper fram ngt vatten någonstans?
#6 - 21 februari 2005 07:52
Jag får nog testa att blåsa i någon av slangarna och se vad som händer. Det är välldigt irriterande med dessa luftblåsor.
#7 - 19 mars 2005 13:28
Hmm, om du blåser kommer det ju in mer luft
#8 - 19 mars 2005 23:05
hur länge har du haft den igång ??
#9 - 21 mars 2005 13:05
Hur gör du när du ska fylla behållaren med vatten? Använder du pumpfunktionen eller suger du i slangen? Jag har en 404 och det enda sätt som funkar för mig är att suga allt vad jag orkar i utblåsslangen. PÅ detta vis blir det bra fart på vattnet ner i pumpen via häverteffekten och all luft pyser ut i utblåset. När jag använder den lilla pumpen som är gjord för detta blir det en massa luft kvar precis som du beskriver.
#10 - 21 mars 2005 19:10
Har du ett förfilter på insuget??? Va själv med om att min ytterfiler börja väsnas och tappa kraft,så jag testa allt utan att det funka......tills jag misstänkte att jag glömt tvätta av förfiltret månaden innan............efter tvätten va den så gott som knäpptyst.
#11 - 21 mars 2005 20:08
Filtret har varit igång ca två månader nu, och jag fyller med pumpen, det blir ganska bra fart genom hävert effekten. Får nog testa att göra rent filtret.

Annons