Fluval 4+ lösning

#1 - 4 november 2009 20:36
Fick tag på en Fluval 4+ för en billig peng, dock när jag fick hem den och skulle montera ihop den så fattas fästplattan med sugproppar,[:(!]*censur*[:(!] sa jag högt för mig själv, försökte nå killen jag köpt det av men det va omöjligt. Någon som vet /har en bra lösning för att få fast pumpen på ett hyffsat sätt utan att behöva fästplatan?
#2 - 4 november 2009 20:42
dem brukar gå bra att hänga i ett hörn i sladden bara!
#3 - 4 november 2009 20:43
skakar det inte mot glaset då? får ta och testa det. skulle det skaka och låta får jag sätta stött "kuddar" där det ligger emot :)
#4 - 4 november 2009 20:47
gustinger skrev:
skakar det inte mot glaset då? får ta och testa det. skulle det skaka och låta får jag sätta stött "kuddar" där det ligger emot :)
Fluval brukar inte vibrera och låta även om man trycker dem mot glaset:)
#5 - 4 november 2009 20:48
kolla om det finns reservdelar
#6 - 4 november 2009 20:53
får kolla med mina lokala djuraffärer, kanske dom har någon liggande som dom inte behöver som jag kan köpa för en billig peng, eller som du säger, kanske finns reservdelar, gjorde en sökning på fluval reservdelar ,em hittade dock ingen sida med någon fästplatta, men finns det inte så.. då hänger jag den i sladden :D
#8 - 4 november 2009 21:12
Köp 1-2 klädhängare med sugpropp så du har en krok där sätter du fast ett buntband/stripe och drar fast pumpen. Kanske inte snyggaste lösningen men funkar.

Har du en liten större sugpropp så går det göra hål och ta buntband dirket i proppen.

Annars gå in i en zoo-butik och köp nå användbart fäste å bunta fast det.

...om du inte hittar ett helt passande då...
#9 - 4 november 2009 21:17
åheim skrev:

hahaha du fuskade ju ;) jag har ju inte adressen till alla online butiker hehe
jag googlade bara sugfäste fluval 4+, aja skit samma, tusen tack you made my day :D
#10 - 4 november 2009 21:22
Martin85 skrev:
Köp 1-2 klädhängare med sugpropp så du har en krok där sätter du fast ett buntband/stripe och drar fast pumpen. Kanske inte snyggaste lösningen men funkar.

Har du en liten större sugpropp så går det göra hål och ta buntband dirket i proppen.

Annars gå in i en zoo-butik och köp nå användbart fäste å bunta fast det.

...om du inte hittar ett helt passande då...

smart lösning där :D
#11 - 4 november 2009 21:40
Jag har nog kvar fästet bara att komma och hämta om du vill. Skicka ett pm så får du mitt nr.
#12 - 4 november 2009 22:05
Beställde ett i min lokala zooaffär och det kostade inte många tior!
#13 - 4 november 2009 22:35
endymion skrev:
Jag har nog kvar fästet bara att komma och hämta om du vill. Skicka ett pm så får du mitt nr.

ah nice, får börja spara telefon nr och mail i fortsättningen så det inte blir så omöjligt att nå folk man köper saker av :D

Annons