Fluval 4+

#1 - 13 december 2006 21:29
Hej!

Vi har fått en fluval 4+ av våran vän. Den är ganska ny men är lite konstig. Uppetill finns det en liten gul plupp som sticker upp, ska det vara så? Någon som har en sådan eller vet vad den pluppen gör?
Den lilla pluppen känns som den ska vara nedtryckt, man kan trycka ned den. Men efter ett tag så åker den upp igen. :confused:

tack på förhand
#2 - 13 december 2006 21:55
Den gula "pluppen" är en indikator för om filtret har geggat igen.
När det behöver göras rent åker "pluppen" upp.

Fast jag tycker inte det funkar, jag gör rent filtret när det inte är någon fart i det.
#3 - 13 december 2006 21:56
Vi gjorde rent den för en timme sedan, och ploppen är uppe nu igen.. ?
#4 - 13 december 2006 21:59
pluppen åker ner när det är dax för rengöring!! testa att sätta fingret framför utblåset så det blir motstånd... då åker pluppen ner ( ;
#5 - 13 december 2006 22:00
såhär står det i häftet som följde med:

"Modellerna Fluval 2, 3 och 4 Plus har en funktion som visar igensättning. Den gula igensättningsindikatorn sitter uppe på filtret. Anordningen dras tillbaka, om filtret är igensatt.
Obs: Den här anordningen påverkas omedelbart av vattenströmningsregulatorns läge och monterade tillbehör på den horisontella vattenutloppet. Indikeringen blir bara korrekt om vattenströmningsindikatorn står på "maximal" och det inte finns något tillbehör monterat på pumpens horisontella vattenutlopp."

Allt som allt så kan man väl tolka det som så att ni inte ska försöka trycka ner den, som folk här ovan redan har skrivit. ;)
#6 - 13 december 2006 22:38
Ajdå! Då har jag missuppfattat det. [:o]
Men man ser ju på luftströmmen om filtret behöver rengöras...
#7 - 15 december 2006 16:51
luftströmmen?
Här kommer inga luftbubbler i mina kar inte
#8 - 15 december 2006 17:30
ser du ingen krusning på ytan? luftbubbler får du bara om du kopplat in den extra saken som följer med pumpen..
Den som man monterar en syreslang i (på) :p

Annons