Fluval 305

#1 - 18 maj 2008 12:37
Tjenare. Jag har en Fluval 305 som jag fick med när jag köpte mitt nya 300L.

Jag skulle test köra den nyss när jag fyllde upp mitt nya kar.

Problemet jag märkt innan, är att den är att den inte går att stänga "helt". Alltså att den inte är kant mot kant, om ni förstår..

När jag test körde den så läckte den så klart.. vet ej hur jag ska lyckas stänga pumpen helt, nån som vet hur man gör eller som haft liknande problem?

Mvh Emil
#2 - 18 maj 2008 12:58
Kolla att tätningspackningen sitter rätt och inte hoppat ur eller att du fyllt för mycket i korgarna. Det är vad jag snabbt kan komma på.
#3 - 18 maj 2008 13:20
Kan säga såhär också då :) Jag hade inga filter eller filter stenar i, skulle bara test köra.
#4 - 18 maj 2008 13:52
Jag startade mitt fluval 405 för några dagar sedan, jag fick inte ihop det alls och försökte i säkert en timme. Då skulle sambon försöka och det var tydligen inga problem alls om man bara var lite stark...[:o]
Nu menar jag inte på något vis att du är lika klen som jag!!!:rolleyes:[:D];)
#5 - 18 maj 2008 14:02
Haha :D

Jag ska provköra den en gång till strax, får bara vara beredd med handdukar så det inte läcker allt för mycket, har en massa elektriska apparater precis vid akvariet :D

Återkommer med svar. :)
#6 - 18 maj 2008 14:07
Nu verkar det fungera felfritt [B)] Jag tog hela min tyngd för att trycka fast locket i burken. ;)
#7 - 18 maj 2008 14:08
inget våld ska behövas, har man otur så går nått sönder...
det ska vara en glipa på 1-2mm mellan kanterna men läcker det så är packningen skadad eller sitter fel! kolla den och smörj den med vaselin:)
#8 - 18 maj 2008 14:43
Det är ca 1-2mm imellan nu som du säger. :) tror det var mer innan.
#9 - 18 maj 2008 23:36
Jag (en tjej) har inga problem att stänga lådan. Som åheim säger - inget våld behövs. Men det är svårare att öppna ;), har sett annonser där handtag var tråsiga.

Har du kollat att du har satt locket rätt? Texten är som märke i fall man gör fel. Det är nog inte så ovanligt. I alla fall jag känner en som har lyckats ett par gånger :p
#10 - 19 maj 2008 05:34
Jepp locket kan bara sitta åt ett håll :P finns en utskärvnad för kontakten serrö ;)
Men lite våld skadar aldrig :D
#11 - 19 maj 2008 11:04
Jag vill inte påstå att det krävdes så mycket våld i mitt fall, snarare är jag överförsiktig med allt som gäller akvarium medans sambon behandlar grejorna som om det vore vad som helst. Dvs kärvar det så trycker han lite hårdare medans jag ojar mej för att nya filtret kommer gå sönder och inte vågar peta på det...

Annons