Fluval 304

#1 - 6 mars 2005 21:55
Jag har planer på att köpa ett fluval 304 1000L/h ytterfilter till mitt sköldpaddsakvarie på 170L det kanska är lite kraftigt men vill ha rejält med cirkullation och filter då dom skiter ner väldigt mycket.

skulle vilja höra om någon har bra erfarenheter på denna pump?? fungar den bra? öjudnivå? i största allmänhet??

Har kollat lite på AM-top 800L/h oxå om det skulle va nåt, blir ungefär samma pris för då måste mna ju köpa filtermaterial oxå./statte
#2 - 7 mars 2005 11:02
Jag köpte nyligen en 304,den funkar bra tycker jag.
Det går att ställa flödet på pumpen.
Tycker inte den låter så mycket,det är helt klart
mycket för pengarna.
MVH Richard
#3 - 7 mars 2005 11:05
Har kört 304:an sedan aug-04, utan problem rengör ca var 3mån har ett 275l sällskapsakvarium. Den brummar ngt men jag skulle nog kunna sova om jag hade den i samma rum...
Lucas_no1
#4 - 7 mars 2005 16:15
Jag har också ett fluval 304.
Det fungerar verkligen utmärkt!
Jag har också ett Eheim 2215 som är otroligt mycket sämre när det gäller slang kopplingar.
Den är däremot tystare än fluval 304.
Ska du ha filtret i ett underskåp så hörs inte fluval 304 det minsta.
Jag är just i köptagen och den här gången blir det en AM top vilka jag har hört ska vara tysta också.

Alla dessa filter är i mitt vardagsrum och inte hör jag dom fastän dom står öppna och inte i skåp så jag tror inte du kommer störa dig på ljudet vilket filter du än väljer.

Hade en fluval 204 i sovrummet fast där stod den i en frigolit låda i ett underskåp och då var den helt ljudlös.

Mvh Lucas
#5 - 7 mars 2005 22:19
Kanon

Tycker det låter som om ni är nöjda så det får nog bli ett fluval 304 tror jag, det kommer bli rejält snurr på vattnet i mitt 170L har oxå ett innerfilter på 600L/h så det blir nog kanon :)/statte

Annons