Flowerhorns,Blood Parrots och andra Centralamerikanska bastarder.

#1 - 7 januari 2011 21:43
Här diskuterar vi dessa fantastiska fiskar. Dela med er av era härliga hybrider!
Jag har för tillfället två BP och en Thai silk Flowerhorn. Har ägt två Red Dragons tidigare som båda begick sudden death. Jag är väldigt nyfiken på om det finns nån i Sverige som sitter och lurar på kamfa?
#2 - 7 januari 2011 22:04
Jag har för tillfället två BP. Men något säger mig att jag kommer skaffa FlowerHorns igen, var ett tag sen.

Lär ju finnas en del FH på zoopet då de gick åt som smör på AT.
#3 - 7 januari 2011 23:30
Härligt att nån tar steget och skriver här......:) Själv har jag inte det mod som krävs för att starta en sådan här tråd.....[:o] Men nu när den finns, så tycker jag det är jättebra....jag är inte ensam om att gilla dessa otroligt trevliga arter....:d

Jag är en tokig entusiast, som sitter på både Papegojciklider (6 st.) och Flowerhorn (5st).....Jag hoppas på att det ska kunna bli kamfa så småningom...Änn är FH'n för små för att kunna hävda sej och fria till Papegojorna.......;)
#4 - 8 januari 2011 07:51
Lutt skrev:
Jag har för tillfället två BP. Men något säger mig att jag kommer skaffa FlowerHorns igen, var ett tag sen.

Lär ju finnas en del FH på zoopet då de gick åt som smör på AT.

Jag vet att det är fler än vi som postar på MFK som har FH, jag hoppas dom delar med sig av sina hybrider här.
#5 - 8 januari 2011 07:52
ciklidtok skrev:
Härligt att nån tar steget och skriver här......:) Själv har jag inte det mod som krävs för att starta en sådan här tråd.....[:o] Men nu när den finns, så tycker jag det är jättebra....jag är inte ensam om att gilla dessa otroligt trevliga arter....:d

Jag är en tokig entusiast, som sitter på både Papegojciklider (6 st.) och Flowerhorn (5st).....Jag hoppas på att det ska kunna bli kamfa så småningom...Änn är FH'n för små för att kunna hävda sej och fria till Papegojorna.......;)

Ja du har ju stor chans att få fram spännande par. Vem vet, du kanske får fram en Swedish Kamfa. Framöver bör du fundera över att lägga til Synspilums eller Texas till mixen.
#6 - 8 januari 2011 10:46
Texas är beställt...Kommer hit så fort hnandlaren får hem dem......:) Är lite mer osäker på synspilan, har haft Vieja synspila..jag gillar Synspilumen, men jag är lite sugen på en annan än Viejan...;)
#7 - 10 januari 2011 20:16
Trevlig tråd.. vi får se om jag kan bidra någon gång.. men då ska jag nog ha tappat vettet och skaffat ett intresse för ciklider först! haha.. Lycka till gubbs!
#8 - 10 januari 2011 21:42
Trevlig tråd.. vi får se om jag kan bidra någon gång.. men då ska jag nog ha tappat vettet och skaffat ett intresse för ciklider först! haha.. Lycka till gubbs!

Tack! Du får komma hit och titta på fiskarna, du lär nog ändra uppfattning om att dats och channor är de mest intelligenta fiskar.
#9 - 10 januari 2011 22:30

Nu är jag förolämpad Ettfett.....[:(!]:p Hur är det med "The Ladys"....får inte vi ett lycka till......;):p
#10 - 11 januari 2011 16:28
haha.. ja jag ber så mycket om ursäkt! självklart ska det vara ladies.. till lizard då.. :D
#11 - 11 januari 2011 16:44
HRP + BP kanske något man skall försöka med. Gick ju så där med Zebra + BP för nåt år sen.
#12 - 11 januari 2011 16:54
haha.. ja jag ber så mycket om ursäkt! självklart ska det vara ladies.. till lizard då.. [:D]

Hmpfhh....tänkte väl jag också....:p

HRP + BP kanske något man skall försöka med. Gick ju så där med Zebra + BP för nåt år sen.

Kanske en dum fråga, men vad är HRP....den förkortningen har jag inte hört eller sett förut.....[:o]
#13 - 11 januari 2011 20:55
HRP - Honduran Red Point - Amatitlania siquia.
En blåaktig zebraciklid typ.
#14 - 12 januari 2011 09:27
Lutt skrev:
HRP - Honduran Red Point - Amatitlania siquia.

En blåaktig zebraciklid typ.

Okej, då vet jag vad det är....;)

Annons