Sedan beror det lite på hur det förvaras - tort och svalt så håller det längre.
I en del foder så ligger det också en liten "påse" med bland fodret - påsen suger åt sig vatten och gör att fodret håller längre.
Men rent generellt så skulle jag också tro att rätt mycket av näringsvärdet i en foderförpackning där förseglingen är bruten håller ca. 3 månader - men som sagt beroende av hantering så kan tiden vara åtskilligt kortare och antagligen också förlängas lite.
Jag tycker det verkligen är dumsnålt som en del gör att de köper stora förpackningar som räcker länge bara för att spara in några kronor.
håller med man sparar ej in mycket på köpa större förpackningarna , men tanke på att jag bor i malmö och har 4 zoobutiker som tar mig 5-10 min att komma fram till så är det inte jobbigt
kanske att dem bor långt och ej kan åka o köpa mat åt fiskarna ofta något annat jag märkt när det gäller frysfoder är att (kan inbila mig) men dem smutsar ner mindre om tillverkningsdatumet är nära alltså färskare än om det tillverkades 1 år sedan och håller 1 år till. något man kan tänka på kanske om fler märker gällande frysfoder