Fling foder som ej blir till pulver

#1 - 12 april 2010 19:54
Tja, jag matar mina fiskar med flingfoder som basfoder. Problemet jag har trots att jag testat flera sorter är att halva burken blir näst intill obrukbar eftersom allt blir till smulor som fiskarna inte äter. Även om jag är försiktig med maten.

Någon som har något tipps på mat som inte smulas eller flingor som är utav storleken xxxl?

// J
#2 - 12 april 2010 19:56
fesoj skrev:
Tja, jag matar mina fiskar med flingfoder som basfoder. Problemet jag har trots att jag testat flera sorter är att halva burken blir näst intill obrukbar eftersom allt blir till smulor som fiskarna inte äter. Även om jag är försiktig med maten.

Någon som har något tipps på mat som inte smulas eller flingor som är utav storleken xxxl?

// J

Jag använder Tetra Pro, det håller ihop och går utmärkt att smula sönder så att storleken blir lagom för alla fiskar. :)
#3 - 13 april 2010 06:30
fesoj skrev:

// J
använd granulat istället!
#4 - 13 april 2010 17:07
jag använder tetra pro, det håller ihop och går utmärkt att smula sönder så att storleken blir lagom för alla fiskar. :)

+1
#5 - 13 april 2010 17:41
+1

Enda nackdelen är väl att den proteinrika kosten leder till att man lätt får en proteinhinna på vattnet, men den tar jag bort med någon liten burk.
#6 - 13 april 2010 19:34
Häll upp mängden du ska mata med i locket och pyttsa i. Då slipper du få flingor småsmulade.
#7 - 24 april 2010 07:14
jag använder oxå tetra pro det smular inte

Annons