Flera som väntar på saker från Hjortgatans?

#1 - 10 januari 2004 21:42
Tänkte höra om det är fler än jag som väntar på saker från Hjortgatans.

Beställt veckan innan jul.

#2 - 10 januari 2004 21:43
Kan det vara så att dom medvetet hålller lite på växter om du nu beställt det.
Annars blir paketet lätt liggandes extra länga pga röda dagar.
#3 - 10 januari 2004 21:44
Ursprungligen skickat av viperman

Tänkte höra om det är fler än jag som väntar på saker från Hjortgatans.

Beställt veckan innan jul.

Jag har inte några växter i min order.
#4 - 10 januari 2004 21:47
Dom kanske ligger på allt istället för att sortera ut just dom med växter.
Julhelgen kan ju trots allt ställa till det.
Dock är den ju över nu ÄNTLIGEN :)
#5 - 10 januari 2004 22:13
Ni som kanske beställt tidigare, hur funkar det igentligen.
Jag har gjort en beställning och fått en orderbekräftelse där bla pris finns angivet, dock utan avdrag (5%) för förskottsbetalning som jag valde. På hemsidan står att man nästa vardag får ett mail med kolli nummer mm. detta har jag inte fått trots att minst 3 vardagar gått (beroende på ur dom har jobbat). Det framgår inte om jag ska göra min betalnig först (verkar ju logiskt med tanke på kollinummer), men i så fall så saknas info om hur det ska betalas.
Jag har mailat min fråga men inte fått svar, antar att dom har en hel del ordrar som kommit under helgerna, så dom har väl jobb upp över öronen kanske.

/heeke
#6 - 11 januari 2004 00:17
Jag väntar fortfarande på min förbetalda leverans sen i slutet av November. Den skickades innan jul men de lyckades skicka till fel adress och jag fick nån annans paket, mina växter var då spoilerade. Efter det fick de en jättedålig leverans från Tropica (där de får sina växter ifrån) så de gick inte att fixa innan jul. Jag väntar ihärdigt. [:)]
#7 - 11 januari 2004 00:18
heeke: det står på hemsidan hur det går till
#8 - 11 januari 2004 00:28
Hara bara beställt 1 gång och då var det mycket strul, tyvärr.
#9 - 11 januari 2004 00:55
Skicka ett mail eller ring till dem om ni har problem, det är väl bättre. Hag har bara positiva erfarenheter från Hjortgatan.
#10 - 11 januari 2004 00:59
Samma sak här,fast jag HAR meilat o frågat men ej fått något svar ännu,men dom kanske har en jäkla massa o dom försöker komma ikapp o lika om nån har varit sjuk så ställer det ju till det o lika att dom hade väl kanske inventering i samma veva oxo..
#11 - 11 januari 2004 07:10
Jag har beställt en gång, växter var det, och det gick jättebra! Smidigt och lätt...
#12 - 11 januari 2004 09:15
Har beställt 2 gånger och det funkade perfekt. Dock är det väl ganska dumt å skriva här om det strular. Kenneth är ju uppe på MSN nästan dagligen, och har man någon fråga får man nästan alltid svar,oavsett om det gäller leveranser, lagerstatus eller vad som skulle passa med vad...
Om inte annat finns ju telefon, vilket brukar kunna vara lite svårare än MSN, men när man väl kommer fram så kan man få all info man vill...
#13 - 11 januari 2004 14:28
Men hallåå,[:-56]det va inte menat som kritik från min sida-absolut inte!![:(!]-utan jag svarade bara på frågan som ställdes,och jag håller med om att det inte har varit problem för mej heller förut och ska oxo tillägga att dom är skitrevliga[:-94] o tillmötesgående o bra servise har dom![:-34]
#14 - 11 januari 2004 15:05
Ursprungligen skickat av AndreasN

heeke: det står på hemsidan hur det går till

Nja det gör det inte riktigt när det gäller förskottsbetalning.

Det står att man får ett 2:a mail nästkommande vardag som ska innehålla leveranstid och kollinummer. Jag kan väl knapast få denna info om jag inte betalt (eftersom jag valde förskottsbetalning)

I det mail jag fått (automatisk orderbekräftelse) har inte 5% dragits från priset trots att jag valt förskottsbetalning. Det står inte heller hur jag ska betala. (Om jag nu ska göra det efter första mailet)

Det står inget om förskottsbetalning igentligen så det är därför jag undrar!

/heeke
#15 - 12 januari 2004 17:11
OK, det kanske det inte gjorde. Lite dålig info om hur det går till med förskottsbetslning. Jag fick ett mail efter nån dag med summan efter 5% avdrag, betalade in och när paketet skickas får man ett mail med kollinummer.
#16 - 13 januari 2004 00:31
Jag beställde grejor i september och fick dem i omgångar fram till november, 7 veckor tog det, trots förskottsbetalning. Sen avbeställde jag de saker som fortfarande inte kommit och beställde från Tyskland istället.

Ska bara köpa växter därifrån framöver, de är riktigt fina! Det var betydligt snabbare leveranser fram till i höstas.
#17 - 13 januari 2004 00:40
har beställt en gång & det funkade fint..ringde han & han svarade direkt på alla frågor & var vänlig... tror det tog nån stans runt 2 veckor..
men det tar runt två veckor från tyskland med..
#18 - 14 januari 2004 13:17
Beställde därifrån för ett tag sedan och fick grejerna inom ett par dagar.
heeke: ett tips är att du ringer och frågar. Annars letar du reda på post/ bankgiro nummer och betalar in aktuell summa (fast det alternativet hade inte jag valt)
För egen del skulle jag aldrig få för mig att betala något i förskott. Det är säkrare att betala mot postförskott. Visserligen dyrare men som sagt säkrare och det blir enklare att avbeställa om det är något som strular.

Annons