Flera inlägg innan Zoopet Gold

#1 - 17 februari 2005 08:28
Helt ovetenskapligt - men jag tycker det var flera inlägg i zoopets forum tidigare. Oftare tycker jag det var nya diskussioner i t ex "Sydamerikanska ciklider"

Tycker mig också se större aktivitet på ciklid.se än på zoopet.

Finns något belägg för att det är så eller är det bara vad jag upplever..??
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 17 februari 2005 09:00
[QUOTE=matt.is]Helt ovetenskapligt - men jag tycker det var flera inlägg i zoopets forum tidigare. Oftare tycker jag det var nya diskussioner i t ex "Sydamerikanska ciklider"

Tycker mig också se större aktivitet på ciklid.se än på zoopet.

Finns något belägg för att det är så eller är det bara vad jag upplever..??[/QUOTE]

Det är nog ingen tvekan om att skillnaden har minskat i alla fall.
Dels så är det nog många från gamla Zoopet som ännu inte har hittat hit (gamla Zoopet har ju fortfarande hela tiden runt 200 besökare vilket är betydligt fler än nya Zoopet) och en hel del har nog inte heller orkat registrera om sig.
Så det ökar säkert igen när vi helt skrotar gamla Zoopet (sker inom kort).
Nergången har ändå inte blivit så drastisk som jag trodde den skulle bli - tidigare skrevs det ca. 500 inlägg om dan. Har för mig att Christian för en tid sen hade kollat statistiken och att det då var ca. 300 inlägg dygn.
Hur många det är nu kan man själv lätt kolla om man känner för det genom att läsa av antalet inlägg längst ner på forumets huvudsida vid asmma tidpunkt två dar i rad (på samma sätt kan man göra på ciklid.se).

Själv brukar jag ibland kolla i hur många trådar som det skrivits det senaste dygnet - genom att klicka på "Senaste dygnet".
Just nu var det 98 och denna siffra har varierat mellan 90 och 130.

För skojs skull så kollade jag även i hur många trådar det skrivits på ciklid.se det senaste dygnet (varb lite krångligare, men tog bara ca. 2 min att kolla upp) och det var 44.
Samma siffra för Akvarieguiden (en annan stor och bra hemsida) var 18.

Jag har för mig att förr hade forumen på ciklid.se och akvarieguiden.nu ungefär lika stor aktivitet så din förmodan att aktiviteten på ciklid.se har ökat rätt rejält är sannolikt helt rätt. Samtidigt så har zoopet minskat något vilket gör att skillnaden nu är betydligt mindre än den var tidigare även om Zoopet fortfarande är betydligt större.
#3 - 17 februari 2005 09:36
Tack för svar.

Tycker det var betydligt lättare att läsa av nya inlägg på zoopet.com eftersom nya inlägg visades på första sidan.
Kommer nya inlägg att
visas även på första sidan på zpet.se ?
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 17 februari 2005 09:55
[QUOTE=matt.is]Tack för svar.

Tycker det var betydligt lättare att läsa av nya inlägg på zoopet.com eftersom nya inlägg visades på första sidan.
Kommer nya inlägg att
visas även på första sidan på zpet.se ?[/QUOTE]
Nej - eftersom det som anges på första sidan snarare ledde till att man missade en massa inlägg om man inte gick in där minst en gång i halvtimmen och kollade.
Detta eftersom ju bara 15 inlägg kom upp där och när det skrivs som mest så skrivs det betrydligt mer än 15 per halvtimma. För att listan på Första sidan skulle vara aktuell så hade vi måst minst 4 dubbla den och hur kul är det med en Första sida där det nästan bara finns plats för "foruminlägg".

Som det är nu krävs det ju bara ett klick på "Inlägg sedan förra besöket" och då får man upp alla aktuella inlägg och man missar inte något.
Om man vuill kan man ju nu dessutom hålla musen över ämnet och då kan man läsa de första raderna i det fösrta inlägget i tråden. Man kan också snabbt se i vilka trådar man själv skrivit - en svart punkt i symbolen längst till vänster.

Detta att ha med foruminlägg på första sidan är bara något som funkar på hemsidor med forum där det skrivs få inlägg.
#5 - 17 februari 2005 10:28
Tack o klart slut.
Som med alla omorganiseringar. Det gamla var mycket bättre tills man
blir van med det nya.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 17 februari 2005 10:35
[QUOTE=matt.is]Tack o klart slut.
Som med alla omorganiseringar. Det gamla var mycket bättre tills man
blir van med det nya.[/QUOTE]
Så är det säkert - jag hittar fortfarande funktioner i det nya forumet som jag inte kände till tidigare och då har jag ändå testat det i ca 3 månader.

Annons