men som nybörjare vill man så klart testa alla fiskar i världen!:)
Jag kan bara säga att det inte är bara nybörjare som vill testa alla fiskar i världen... finns ju en anledning till att vi har 12 akvarier för närvarande....
Vill tillägga angående Ancistrusarna då... du kan säkert ha sisådär en 4 st när de är små... När de blir könsmogna blir det nog svårt att hålla mera än ett par, kanske två honor och en hanne möjligtvis... Frågan är bara varför? två stycken klarar galant av att hålla ditt akvarium rent.
I övrigt håller jag med föregående talare... fyll på med Neoner, köp till 4-6 Corydoras (de är också en stimfisk) sedan ett par av någon större fisk. Köp inte Scalarer bara, de blir för höga för ditt kar och de käkar Neoner... Jag vet faktiskt inte hur det är med andra Sydamerikanska ciklider, när det gäller att käka neoner menar jag, så det är nog läge att kolla det kanske...
Om det inte behöver vara biotopriktigt skulle du ju kunna köpa två Guramis av något slag... isåfall rekommenderar jag två honor... annars kommer alla andra fiskar att stå nedtryckta i ett hörn när Guramisarna leker.... Å andra sidan så behöver Ancistrusarna bra cirkulation, så det kanske inte blir så mycket lek av Guramisarna...