Flera fiskar

#1 - 2 mars 2007 14:01
Hej jag har skrivigt om detta innan. jag fick mycket svar, men jag läste på om guldsömsciklid men dom var för agresiva. så jag frågar nu igen. vilka fiskar som är hyfsat stora som jag akn ha i et sällskaps kar på 500l? jag vill hälst ha fiskar som passar ihop
#2 - 2 mars 2007 14:07
Har du någon fisk i nu eller ska du börja från noll?
#3 - 2 mars 2007 14:57
jag har inte köpt det så jag funderar så noll
#4 - 2 mars 2007 15:54
Det är skitsvårt att säga vad du ska ha för fisk då smaken är som baken....
Men en/ett par sorters tetra är inte fel, sedan vilken du gillar är en annan fråga.
Sedan en ciklid eller flera sorter såsom Skalar, Nyckelhålsciklid, Boliviansk fjärilsciklid eller varför inte någon sorts Apistogramma.
Pansarmalar, ett stort gäng, och någon L-mal typ Golden nugget.

Jag brukar ge rådet att åka till en välsorterad akvariebutik, ta med papper och penna och skriv upp alla fiskar du gillar för att sedan ta reda på mer om dessa så de passar ihop och vill ha någorlunda lika vattenvärden.
#5 - 2 mars 2007 19:46
Hej jag har skrivigt om detta innan. jag fick mycket svar, men jag läste på om guldsömsciklid men dom var för agresiva. så jag frågar nu igen. vilka fiskar som är hyfsat stora som jag akn ha i et sällskaps kar på 500l? jag vill hälst ha fiskar som passar ihop

sklarer tetror och dvärgciklider pansarmalar samt L malar tycker jag sen kan du ju komplitera med dikus om du vill:D
#6 - 2 mars 2007 20:10
ok, tack så mychet :D

Annons