Ok....
då ska du få ett svar. I ett så pass litet kar hade jag absolut inte haft mer än två arter, förmodligen hade jag valt att endast ha en. Detta är ju en smaksak, men jag tycker att t e x 1+3 av fem olika malawi ser ut som en fisksoppa, medan då 5+15 av en art ser betydligt enhetligare ut.
Hade det varit jag som hade ditt kar hade jag behållt endast saulosi (mest p g a att honorna och hannarna båda har snygga färger och olika dessutom).
Jag hade kört på 5 hanar och 10 honor ungefär. Ev lite fler honor, men det beror på hur mycket indredning du har. Har du t e x 50 kg sten i ett så litet kar ryms det ju färre fiskar. Har du inte mycket sten eller annat material som tar upp volym, kan du således ha lite mer fisk.
Men 5+10 av Saulosi är nog vad jag hade satsat på.
Men som sagt....det är ju en smaksak. Tjusningen med fiskhållning är ju att skapa sin egen lilla undervattenvärld där man designar den som man själv tycker är snyggt, intressant eller vad man nu är ute efter.
Därför är det ju jättesvårt för mig att säga vad DU ska göra...jag kan bara säga vad JAG hade gjort [:)]
Lycka till!