Fler som har problem med Eheim Ecco 2233?

#1 - 22 maj 2003 16:16
Tjo!
Har ett Eheim Ecco 2233 ytterfilter. Funkar kanon så länge man inte behöver öppna det.

Men så fort man ska öppna det så ska det krabba! Först går det inte att stänga, sen kan man inte öppna. Förstår inte hur korkad denna konstruktion är.
Jag var nere hos "Växjö Gubbdagis" igårkväll å skulle beställa 2 nya plasthållare till ovan nämnda filter. Då sa Stefan att fasen, jag har ett sånt jag ska reklamera.

SÅ tanken finns ju om detta är ett "budgetfilter" eller är det bara slumpen som gör att både jag å han har promlem med samma ytterfilter?

/ Patrik /

En riktig akvarist har inga regler.
#2 - 5 mars 2007 08:58
Tjo!

Har ett Eheim Ecco 2233 ytterfilter. Funkar kanon så länge man inte behöver öppna det.

Men så fort man ska öppna det så ska det krabba! Först går det inte att stänga, sen kan man inte öppna. Förstår inte hur korkad denna konstruktion är.

Jag var nere hos "Växjö Gubbdagis" igårkväll å skulle beställa 2 nya plasthållare till ovan nämnda filter. Då sa Stefan att fasen, jag har ett sånt jag ska reklamera.

SÅ tanken finns ju om detta är ett "budgetfilter" eller är det bara slumpen som gör att både jag å han har promlem med samma ytterfilter?

/ Patrik /

En riktig akvarist har inga regler.

Köpte ett sådant på Auktion nu i helgen, och har precis samma problem, ja jag vet att det är en gammal tråd, men ändå....
#3 - 5 mars 2007 10:06
Hej

Tittade själv på ett ecco filter.
Efter att ha pratat med service folk mm så blev min slutsats att: Lätt att förstöra handtagets gångjärn tilll vacuum mekanismen om man inte släpper vaccumet (dvs skruvar lös slangarna) efter man har stängt kranarna innan man försöker öppna filtret med handtaget.
//Ppalm
#4 - 6 mars 2007 07:44
ppalm skrev:
Hej

Tittade själv på ett ecco filter.

Efter att ha pratat med service folk mm så blev min slutsats att: Lätt att förstöra handtagets gångjärn tilll vacuum mekanismen om man inte släpper vaccumet (dvs skruvar lös slangarna) efter man har stängt kranarna innan man försöker öppna filtret med handtaget.

//Ppalm

Jamen DET var ju kul att få veta, skall väl skaffa nya delar och köra igång det i så fall...
#5 - 6 mars 2007 07:46
Eheim Ecco har gediget dåligt rykte.
#6 - 7 mars 2007 09:33
Hmm, jag har ett som inte ställer till med problem... är ni säkra på att ni gör det i rätt ordning? alltså att handtaget ska vara nerfällt när man ska sätta på locket igen? eller är det jag som missuppfattat vad felet är?
#7 - 7 mars 2007 12:33
jag har använt EH2234 i fler år nu, inga problem alls, funkar perfekt tycker jag, mycket enkel också att rengöra :)
#8 - 10 mars 2007 22:59
CeCe skrev:
Hmm, jag har ett som inte ställer till med problem... är ni säkra på att ni gör det i rätt ordning? alltså att handtaget ska vara nerfällt när man ska sätta på locket igen? eller är det jag som missuppfattat vad felet är?

Mitt var trasigt när jag köpte det...:mad: missade att kolla den dataljen, auktion ni vet....:p
#9 - 14 mars 2007 21:21
Putt, putt putt....någon annan som kan säga nå´t mer?
#10 - 15 mars 2007 16:24
Det enda jag kan säga är att jag har precis samma problem...
Man blir ju gråtfärdig när det tar en timme att rengöra skiten. Första gången fick jag raseriutbrott och bändade upp de runda grejerna på sidan med en skruvmejsel [:o] Det funkade. Våld löser allt :D
#11 - 15 mars 2007 17:41
tänk va nöjd man är att man valde fluval FX5 :P
#12 - 15 mars 2007 17:51
mayday skrev:
tänk va nöjd man är att man valde fluval FX5 :P
Nån ska ju va den första:D

Annons