Fler problem!!

#1 - 27 oktober 2006 16:39
:( usch ja. Råkar ut för en massa problem. Nu har jag släppt ihop kamphanen o honan i 250 literskaret tillsammans med 8 kardinaltetror.
Hanen o honan jagar varandra något så in i... [B)] Jag trodde det skulle funka, eftersom det alltid har funkat innan, men antagligen har de blivit könsmogna först nu. Eller?
Sen vet jag att man ska ha fler honor, och jag SKA skaffa det, av den anledningen att hanen kan jaga ihjäl honan. Men ibland jagar ju honan hanen. Kan jag inte ha dom i samma kar? Varför blir det såhär? kan de bo tillsammans i fem dagar då jag är bortrest eller är risken stor att jag inte har några kampfiskar kvar alls efter det? :confused:
CONFUSED.
#2 - 28 oktober 2006 07:44
Men det låter ju inte klokt! 250 liter, och de jagar varandra i alla fall! Men jag tror ändå att risken för allvarliga skador är mycket liten i ett så stort akvarium.
#3 - 28 oktober 2006 12:01
ingen fara de lugnar när sig sart mera honor bara
#4 - 4 november 2006 17:03
Mm, det är inte klokt...hehe. Köpte två flickor till och dessutom några mosaikguramis, men det blev värre. hanen blev ännu mer stressad och spännde upp sig mot allt o alla. Så nu har jag iallafall tröttnat på eländet. O nu bor pojken själv, och flickorna bor med lite andra fiskar i 250-litern. men han trivs mkt bra o har byggt ett rejält skumbo. :)
#5 - 5 november 2006 06:47
Ibland är det bäst att separera...
#6 - 5 november 2006 10:13
Japp så e d. Dom har individuella personligheter. That's it! :P
#7 - 5 november 2006 17:15
nej nej nej do borde släpt hannen first in so att han käner sig hemma sen honor efter non dag han hade jagat de först sen slutat och han hande valt en hörna som e hans
#8 - 5 november 2006 20:05
hm, jasså, det skulle kanske ha funkat...
Men det som var så konstigt var att honan jagade hanen också. De turades om eller vad man ska säga..:P
#9 - 14 november 2006 01:16
de händer med kampfiskar
#10 - 14 november 2006 20:20
Yepp. Det hörs ju på namnet... Men köper man ändå får man skylla sig själv :P

Annons