Kör lång slang från badrummet, då får du vattnet i avloppet direkt när du tömmer. Har du inte något skummt jätte klorerat vatten (inget kommunalt vatten i Svergie vad jag vet)så går det utmärkt att fylla via slang direkt i karet.
[COLOR=black][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Samma här, har en "vatten pistol" eller vad man ska kalla det, som har ett dusch läge som jag använder. Håller munstycket ca en decimeter över vattenytan så det blir en rejäl luftning. Har sedan ett par månader använt enbart kallt vatten. Det innebär att en temperatursänkning ner till ca 20 grader när jag byter i mitt 180 liters, vilket fungerar alldeles utmärkt.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Efter att jag införde kallvattensbyten så har jag fler fiskar som leker i mitt 400 liters SA-kar.[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]PS: I trädgårsdaffären så har bla Gardena kopplingar som fungerar att gänga på dusch eller badkars tapparna. (Hmm, tapparna = utloppet, låter helt fel men det är ju inte kran för den vrider man ju på:confused:)[/SIZE][/FONT]