Flavus

#1 - 30 november 2005 21:29
Är det någon som vet hurvida dessa exemplar är en hona och en hane eller om det är två hanar? (Lite osäker)

Se bild här:
mattias.100p.se
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 30 november 2005 22:08
[QUOTE=Eken]Är det någon som vet hurvida dessa exemplar är en hona och en hane eller om det är två hanar? (Lite osäker)

Se bild här:
mattias.100p.se[/QUOTE]'
Det går inte att säga säkert utifrån fotona.
#3 - 1 december 2005 15:28
du måste fotografera från åvansidan! det går inte att se könet annars...
har det "borst" på huvudet så är det en hanne
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 1 december 2005 15:31
[QUOTE=Choffe]du måste fotografera från åvansidan! det går inte att se könet annars...
har det "borst" på huvudet så är det en hanne[/QUOTE]
Va, det var det konstigaste jag hört:confused:
#5 - 1 december 2005 17:14
hehe, det var en ny variant :), för att vara helt säker så måste man ofta kolla på könet med lupp.

Mvh Daniel
HazelCR
#6 - 1 december 2005 17:17
[QUOTE=Serious]hehe, det var en ny variant :), för att vara helt säker så måste man ofta kolla på könet med lupp.

Mvh Daniel[/QUOTE]

Har herr Kjell och Serius tittat på bilderna? Jag tvivlar. Flavus råkar det inte vara frågan om.

Eller har det blivit ett bildbyte , ute i cyberspace?
#7 - 1 december 2005 17:23
haha jag kollade på bilden tidigare idag & då var det 2 bilder på Flavus.Mvh Daniel
HazelCR
#8 - 1 december 2005 17:25
[QUOTE=Serious]haha jag kollade på bilden tidigare idag & då var det 2 bilder på Flavus.Mvh Daniel[/QUOTE]

Om jag kommer ihåg rätt så har du , Serius, ett gäng Flavus och jag tror inte att Kjell skulle ta fel heller. Det spelar nog ingen roll hur mycket räkor och vitt vin som kan ha inmundigats på denna arla fredagskväll......
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 1 december 2005 17:37
[QUOTE=HazelCR][QUOTE=Serious]hehe, det var en ny variant :), för att vara helt säker så måste man ofta kolla på könet med lupp.

Mvh Daniel[/QUOTE]

Har herr Kjell och Serius tittat på bilderna? Jag tvivlar. Flavus råkar det inte vara frågan om.[/QUOTE]
Ja jag har sett fotona - men de är nu utbytta. Tidigare visade de 2 st Pseudotropheus flavus vilket är afrikanska ciklider - frågan är också inlagd under kategorin "Afrikanska ciklider"
Däremot förstå jag nu helt Choffes svar som ju nu blev logiskt.

EFtersom nu uppenbarligen Eken gillar att jävlas med oss och dessutom nu frågan ligger i fel kategori så låster jag tråden.

Annons