doppingen skrev:Har en fladdermus som gillar vårt sovrum, försöker fånga den men då smiter den in i springor i väggen. Den är ursöt å häftig, ska se om vi får tillbaks den där den ska vara:D
Asynja skrev:Får mig osökt att tänka på en rolig historia jag hörde för ett par år sen...
"Mamma, mamma (barnet kommer springande in från balkongen), får man säga mus?", "Nej det får man verkligen inte!" säger mamma, "Nehe, men mamma, det ligger en död fladderf*tta på balkongen!" :)
Var ska fladdermusen vara egentligen då? Juste husdjur!
DAHLBERG skrev:Sätt damsugaren mot springan och sug ut den eller gasa huset med senapsgas!
Pickles: Klar de måste fånga den, även om den kan skadas... De måste ju få ha sitt sovrum i fred :o Men jag tror ni ska akta er för att bli biten ;)
doppingen skrev:Självklart vet vi de är fridlysta, å döda skulle givetvis vi absolut inte göra, ville bara dela med mig av vår roliga FlaxBert. Kan meddela att den nu är återförd där den ska vara-på vinden där de bor. Där har vi haft dom i många år. Går man upp där hänger en drös uppochner. Denna hade väl vaknat av den härliga vårvärme vi haft å krypit in genom öppna fönstret. Efter varit fotomodell är han nu hos tjocka släkten igen[:-8][:-71]:)