Fjärilslek

#1 - 19 november 2006 17:05
Nu är mina fjärilar igång och leker igen. Det roliga är att jag köpte två honor igår och idag såg jag att det var rom i karet. :)

Hanen har lyckats att med att kläcka rommen förr, med en annan hona. Ska bli spännande att se om han lyckas igen. Han kanske tom lyckas att få frisimmande yngel denna gång?!

Fortsättning följer....
#2 - 19 november 2006 18:34
Lycka till!
Fortsätt rapportera! :)
#3 - 20 november 2006 09:52
Rommen är fortfarande kvar och båda föräldrarna vaktar. Sen har dom börjat att gräva gropar lite här och var.

Av min erfarenhet är det nästa natt som är den kritiska... hoppas att dom klarar den oxå!
#4 - 20 november 2006 10:23
En liten natt lampa kan hjälpa föräldrarna att hålla koll på romen.
#5 - 20 november 2006 17:50
spazm skrev:
En liten natt lampa kan hjälpa föräldrarna att hålla koll på romen.

Dom hade en lite lampa inatt som lös svagt. Jag vet inte om den hälper men man vill ju göra allt man kan!

Innan jag drog hemifrån för dagen så såg jag att några korn hade blivit vita. Nu när jag kom hem så var dessa borta. I resterande korn kan jag nu se två svarta prickar. :) Några korn har även börjat att bli lite ovala.
#6 - 20 november 2006 19:54
Va f*n!? Hanen och honan turas fortfarande om att vakta rommen. När hanen blir avlöst och simmar från rommen simmar han direkt till en annan hona och leker av henne! Den nya honan har lagt rommen på ett blad.

Är inte fjärilar parbildande????
#7 - 22 november 2006 19:33
De har väl harem ute i det vilda?

Hur går det? Blir det några yngel? =)
#8 - 22 november 2006 20:48
Har för mig att Fjärilsciklider är parbildande.. Däremot de flesta/alla apistogramma är haremlekare o man bör ha fler honer än hanar..
#9 - 22 november 2006 21:23
Då är ju Perrx's hane en riktig gigolo!

Annons