Fjärilsciklider vägrar äta

#1 - 7 juni 2009 16:25
Hej,

Mina fjärilsciklider vill inte äta. Har provat några dagar i rad nu utan resultat. Det började med att jag köpte fryst artemia som jag gav dom och då åt dom som tusan. Vill dock variera kosten lite så provade med flingfoder, men dom äter inte det! Så körde jag ett tag med artemian, men nu vill dem inte äta det heller, provat med frysta mygglarver också. Vad ska jag göra? Synd om det skulle vara någon sjukdom för dom hade precis börjat färja ut fantastiskt.

Vad ska jag göra?
#2 - 7 juni 2009 18:18
Hej!

Har du haft dina fjärilar länge? Verkar de slöa, skygga?
Mina ville inte i början heller. De åt knappt något på en veckas tid. De åt bara flingfoder, de ratade allt annat.

De fjärilarna jag har i 150l vill bara äta flingfoder :( trotts en massa variationer på frysfoder så bråkar de med endlers yngel en gång om dagen när jag slänger ner lite flingfoder till de *skratt*

De fjärilarna jag har i 225l äter allt.
#3 - 7 juni 2009 19:55
Nubi skrev:
Hej!

Har du haft dina fjärilar länge? Verkar de slöa, skygga?

Mina ville inte i början heller. De åt knappt något på en veckas tid. De åt bara flingfoder, de ratade allt annat.

De fjärilarna jag har i 150l vill bara äta flingfoder :( trotts en massa variationer på frysfoder så bråkar de med endlers yngel en gång om dagen när jag slänger ner lite flingfoder till de *skratt*

De fjärilarna jag har i 225l äter allt.

Dom har varit hos mig i ungefär tre till fyra veckor, åt som sagt som dom skulle fram till för några dagar sedan. De är inte slöa utan de jagar varandra och de är väldigt nyfikna på allt i karet, speciellt om man får för sig att städa där i. Just nu är dom i mitt 120 liters kar.
#4 - 8 juni 2009 16:19
Nu äter dom igen. Ingen aning om varför dom inte ville innan. Men fungerar fortfarande bara med artemian.

Annons