Hejsan!
Jag har lite frågor om fjärilsciklider. Jag har en hona och en hane i mitt akvarium som är på 175l. De har lekt en gång men då va det nån av dem som åt upp äggen. Jag blev ju såklart jätte glad när de lekte för jag är är en nyvärvad medlem inom akvarievärlden och trode inte att de skulle lägga några ägg. hur stor är chandssen att de lägger ägg igen och om hur länge? det va för ca 3-4 veckor sen de lekte. jag har även et mindre akvarium som jag presic fåt som ligger på ca 70-90l. Är det en bra ide att byggga upp det enbart efter vad en fjärilsciklid gillar och flytta dit dem och låta dem va ensamma där?. I mitt 175l akvarium har jag förutom f-cikliderna, 15 guppy, 7 black molly, 10st kilfläcksrtasbor, två blå antennmalar(?), två kanmpiskar(1 hane 1 hona), en pilnäbb, samt två algätare av okänt namn. Kan fjärilscikliden blivit stressaad och därför ätit sin avkomma eller är det bara så de gör ibland?
sen undrar jag om det är någon som kan ge mig en länk till en bild av en blå antennmal för jag vet inte namnet på mina och det gör mig frustrerad.. tror att det är blå antennmalar jag har men ... jag har inte sett dem på någon sida jag varit inne på..
Tack på förhand!
MvH
Martin