Fjärilsciklider med dessa?

#1 - 11 juli 2005 20:12
Funderar på att skaffa några fjärilsciklider men går dom att ha med dessa fiskar?
105L
*Kamphane
*Platy
*Neontetror
*Dv Gurami
#2 - 11 juli 2005 20:30
borde funka hur bra som hälst har själv haft den kombinationen eller nästan i varje fall har inga neontetror men kardinaltetror i mitt 530l fram till nu när ja ska inskaffa diskusar

Mvh Daniel
#3 - 12 juli 2005 07:21
Okej bra! Tack få svaret. vill dom ha sand? Tänkte jag har lite finare grus men inte sand.
#4 - 12 juli 2005 08:44
Funkar säkert bra har själv ganska fint svart grus och det har funkat bra
#5 - 12 juli 2005 12:30
Okej. Jag har nu köpt tre st. 2 från arken och 1 från akvariekällaren (ser att du bor i Pite) men vet hur man ser könsskillnaden?
#6 - 12 juli 2005 21:23
de är inte så lätt att se de men hanarna har främdersta delen på ryggfenen lite längre. sticker som upp lite mer ivarje fall på äldre tycker även att bröstfenorna är längre.. i varje fall så verkar de då så på bolovianska kommer inte riktigt ihåg hur de var på vanliga men ryggfenan va de samma sak.. har de även för att de skiljde lite i färg å så på dom "vanliga" men kommer inte ihåg vilka som var färgranast kan hända att de var honan som var lite rödare om magen. sen så är hanen oftast större men då gäller de ju att dom är fullstora :) oftast så är ju även hanen tuffare å håller sig ofta närmare botten tycker ja i varje fall gjorde dom ofta så i mitt 530l har just nu bara kvar 1par bolovianska fjärilar har gjort mig av me en del fisk nu för att ja ska ha diskusar i de :)

Finns säkert nån som är mycke bättre på att sägga hur man ser skilnad på dom men ryggfenan tycker ja de är enklast att se på.
#7 - 13 juli 2005 07:57
[QUOTE=Maethor] men vet hur man ser könsskillnaden?[/QUOTE]

man kan se skillnaden på lekröret.. honan har ett större och rundare medans hanen har ett mindre och spetsigare .. lite svårt att se på den vanliga fjärillen men det ska nog gå bra att se när dem leker
#8 - 13 juli 2005 08:35
[QUOTE=Maethor]hur man ser könsskillnaden?[/QUOTE]
Mina honor hade rödare magar än hanarna och hanarna hade en längre/högre "tagg" längst fram på ryggfenan jämfört med honorna. Jag tycker dock det var svårt att avgöra könet enbart med hjälp av ryggfenan utan det enklaste var att titta på magen.

Annons