Fjärilsciklid spottar ut maten.

#1 - 30 juni 2005 11:06
Jag undrar vad som är felet med min fjärilsciklid. Det är en hona (om de nu hjälper) som plockar maten med munnen sen spottar ut. Trodde först de va att hon itne tyckte om fling mat så jag gav mygglarver. Hon värkar vilja äta dom för hon försöker "svälja" dom om o om igen. Så varför äter hon inte? dvs varför spottar hon ut maten?

Tacksam för svar!
#2 - 30 juni 2005 13:52
Är inte så duktig på det här men hade liknande problem med några svärdbärare jag hade. De ville äta men kunde inte och det visade sig senare att de hade vita prick, parasiter hade alltså satt sig på gälarna och de magrade väldigt snabbt när de inte fick i sig någon mat. Kanske har något liknande hänt med din fisk?
#3 - 30 juni 2005 14:08
Jo kanske de. Men min fisk e inte mager o den har varit så här i hmm. 1 vecka snart tror jag. Och den är pigg met att vakta sin sten från inkräktare. Jag vet inte riktigt va de är. :( tack för svaret iaf.
#4 - 30 juni 2005 20:27
jag har en boliviansk fjärill som har unge fär samma problem som niclas har .. har lagt den i ett eget akvarium för att få den till att äta men den värkar inte villja så jag får vänta och se om den avlider eller om den kan börja äta .. den är också mycket magrare och mindre än dem andra fjärillarna
#5 - 5 september 2005 17:29
Hm, hade samma problem med mina fjärilar. (båda dog efter två veckor :/) Undrar hur det gick med din? Funderar på att skaffa nya, men vill inte upprepa händelsen. Kom du på nåt knep?

Annons