Fjärilsciklid köp

#1 - 18 februari 2010 13:00
Jahapp efter lite läsning om dessa fiskar så blev jag väligt sugen på att införskaffa mig ett par st eftersom det känns lite tomt i mitt kar med nuvarande besättning.

Först tänkte jag fråga hur många kan jag ha i mitt kar eftersom jag har läst lite olika saker om dessa där det står att man bara ska ha dem i par på vissa sidor och på andra att man ska köpa flera st och låta dem para ut sig.

Och sedan undra jag om det skulle funka med dessa fiskar och palettcikliderna som jag har nu?

andra tips eller ska jag vänta tills jag skaffar ett större kar?

Tack på förhand

//Big Jay:)
#2 - 18 februari 2010 13:28
Jag skulle nog vänta med Fjärilsciklider om jag vore i dina kläder, de är inte lika tuffa som paletterna och du riskerar att de kommer att tyna bort ganska så snart....
#3 - 18 februari 2010 13:56
ansjo skrev:
Jag skulle nog vänta med Fjärilsciklider om jag vore i dina kläder, de är inte lika tuffa som paletterna och du riskerar att de kommer att tyna bort ganska så snart....

Okej dock verkar inte min paletterna så himla agressiva, endast honan som jagar bort malarna när de kommer nära deras grotta men innan de börja leka var de faktiskt hur lunga som helst, hmm
#4 - 18 februari 2010 14:20
Har du dessutom även några skalarer och dessa tillsammans i ett 112 liters så avråder jag dig ännu mer, men det är som sagt bara ett råd...
#5 - 18 februari 2010 16:37
Mina paletter är väldigt aggresiva och dominanta. Jag skulle inte blanda dem med fjärilar i ett så litet akvarium.
#6 - 18 februari 2010 17:56
Okej tack ansjo...om det är något jag har lärt mig på detta forum så är det att lyssna på dina råd;)
#7 - 18 februari 2010 21:44
Okej tack ansjo...om det är något jag har lärt mig på detta forum så är det att lyssna på dina råd;)

Ajdå, tänk om mina barn hade sagt samma sak:p...
#8 - 19 februari 2010 20:40
Det värsta är bara när jag får för mig nått så har jag väldigt svårt att släppa det hehe:D men jag får väl tänka på fiskarnas bästa[:o]

Men skulle det fungera i ett större kar, hade tänkt mig något mellan 300 till 500L så fort regeringen godkänner karets utseende [:(!] lite jobbigt att hitta ett kar med bokträ/färgad möbel som råkar va det enda hon godkänner:(
#9 - 19 februari 2010 20:54
Köp största karet du hittar med billigaste möbeln och köp fanerskiva som frugan får bestämma och klä möbeln med :D
Bilagor:
#10 - 19 februari 2010 23:47
Jag har sett plast film på rulle som ser ut som bokträ så köp vilket kar som helst o klä in det som krävs med filmen =)

Annons