Hej
jag har ett par frågor angående Fjärilsciklider, 1 om man nu har en 60l akvarie hur många av dem kan jag ha i karet? för jag hade 5st (2 hanar 3honor) i min 110ls men dem dog efter ett non månad dem lekte men d blev inget av och jag mistänkte att dem andra fiskarna åt romen eller att d va nått fel på vattnet för dem dog, sen å andra sidan hände inget med resten av fisken, jag har för närvarande 5 guppy 10 neoner 2st zebra och alla har klarat sig mkt väl..dem e livliga och har skoj och det har gått dryga 3 månader sen jag köpte in dem...
nu vill jag göra ett nytt försök med Fjärilsciklider och jag vill verkligen ha allt rätt...jag har läst en hel del, men dock så återstår en fråga som jag inte kunde hitta svaret på...detta med att romen försvinner...eller blir upp äten...för jag har läst allt ifrån att man placerat 2 par i samma kar till att man tagit bort honan...men dock har folk misslyckats och dem tycks juh ha rättså bra koll på vad dem syslar med...men va jag tänkte på va om man tar bort hanen och honan från karet o låter romen va där ifred och sen för in henen efter att romen kläckts skulle d gör nått..
sen så hade jag behövt lite råd med hur jag ska inreda karet, man har juh läst en del men d e juh inget fel med att få lite fler råd..
MVH
Blup