Hej!
I förrgår avled min ena Fjärilsciklid hona( jag visste att hon inte hade någon sjukdom eller så. hon hade blivit mobbad av min hane så hon hade blivit rejält undernärd. Jag lade då hon i ett karantäns akvarium där jag skulle försöka mata upp hon. Tjockare blev hon ej men väldigt tam....hon kunde bli handmatad och klappad på huvudet =D)
När hon då hade varit där i karantän och fått lite färg o (lite) större la då till baka hon i det riktiga karet med den andra hanen. I början såg allt jättebra ut. Hanen jagade hon lite men ibland kunde han komma riktigt nära. Så levde dom i några veckor och allt var bra.
I förrgår så var hon skygg och jag la lite mat bredvid hon men åt inte. Dagen efter dog hon och jag försökte hitta hon i karet så jag fick riva upp mkt växter för att jag skulle kunna hitta hon, och jag hittade hon sen.
Hanen mådde bra oach det varniget fel mad han. Han hade färger och åt (har också 2 st siamesiska algätare som också mår bra). Dagen efter så ville han inte äta och blev skyggare. Och ikväll så hittade jag han inte så jag sökte runt. Jag hittade han på botten nästan liggande och såg halvdöd. Jag puttade på han och han fick ibland som "panik". Han började då "simma" rnt lite helt lodrätt och hackigt(såg helt sjukt ut). Jag såg att hen led rejält så jag avlädde han =(
Jag gjorde också ett litet vattenbyte efter det hära....Siameserna mår bra :)
????????????????????????????????????????????????????????????????
Vad kan ha hänt med hannen och så???????????????????????????????
Kan tillägga att jag har en hane i mitt 112 liters kar (utam något sällskap av samma art: pga av att också va en kvinno mobbare)
VAD i h*lv*t* ska jag göra. Ska jag ge upp med Fjärilsciklider eller ska jag bara hoppa från en bro...nämen vafa* ska jag göra??? Tycker Fjärilsciklider e så fina men krånglar så mkt :(
Största problmet(och enda egentligen) är att dom aldrig vill bilda par!
Tacksam på svar.....
/Niklas
Vad kan