[quote=Lucas_magi]Hej, om jag inte minns helt fel nu, så la mina fjärilciklider ägg i förgår och jag undrar hur dom redan kan va kläckta.?:D En sak till, när jag hade blåciklid yngel så låg dom i en grop och sprattlade i kanske 4 dagar, men dessa ynglen verkar redan kunna simma, iaf kunna förflytta sig på roten. Startade artemia nu hade ju inte tänkt att dom skulle kläckas idag.:P Och när ska jag börja mata med artemia? En fråga till, när jag tar upp artemian med min spruta kan jag spruta ner artemian på ynglen direkt eller måste jag få bort saltvattnet som finns i sprutan? En fråga till.:P Kan jag släcka akvariet nu fast alla äggen inte är kläckta eller vad ska jag göra?[/quote]
Det är en fördel om man sköljer bort saltvattnet innan man släpper ner artemian så man inte tar kol på ynglena. Jag fick rådet att skölja artemian i ett kaffefilter först( har ej provat än). Sen fick jag rådet att mata med Loquifry, som är mindre än artemian, 3 droppar 3-4 gånger/dag i ca 10 dagar och sen gå över till artemia.
Jag brukar alltid släcka akvariumet på kvällen, man kan ju inte hindra solen från att gå ner :).