fixa BRA cirkulation längs med botten?

#1 - 8 augusti 2007 02:17
Hur gör vi enklast, och inte på ett ALLTFÖR dyrt:P sätt, detta? vill göra det dels i vårat 720L och även i ett nystartat malakvarium. detta för att vattnet inte ska skickta sig.. då vi har mycket malar!
#2 - 8 augusti 2007 17:00
ingen?
#3 - 8 augusti 2007 17:13
Köp 2 bra innerfilter typ Fluval4 plus och lägg dem ner i botten, alternativt bara cirkulationspumpar som ligger långt ner.
HazelCR
#4 - 8 augusti 2007 18:49
#5 - 8 augusti 2007 18:56
woodo skrev:
Hur gör vi enklast, och inte på ett ALLTFÖR dyrt:P sätt, detta? vill göra det dels i vårat 720L och även i ett nystartat malakvarium. detta för att vattnet inte ska skickta sig.. då vi har mycket malar!
man får faktiskt bättre cirk. på botten om man sätter utblåset nära ytan än om man sätter den efter botten! om ingen tror mig....prova:)
#6 - 8 augusti 2007 19:14
Hittade den tillslut, väldigt intressant grej. Nångång skall man ha det med :)

http://www.cichlid-forum.com/articles/ug_jets.php
#7 - 9 augusti 2007 11:17
mrlejon skrev:
Hittade den tillslut, väldigt intressant grej. Nångång skall man ha det med :)

http://www.cichlid-forum.com/articles/ug_jets.php

Att man inte har tänkt på en sån där konfig innan! Verkar riktigt intressant. Det borde störa all cyano och skit som ligger på botten. Jag ska ta och bygga nu i helgen tror jag!

tack för tipset!
#8 - 9 augusti 2007 17:07
Lite överdrivet, tycker jag personligen...
#9 - 10 augusti 2007 12:25
Jag har haft samma fundering fast med bottenfilter som man trycker ner vatten i, då man odlar lite malar och de små rackarna ligger så nära botten med gälarna så vore det fint om man inte hade nån "hinna" med skräp eller annat på botten så att de inte får syrebrist eller så...
#10 - 10 augusti 2007 14:13
har köpt allt jag behöver för att bygga ett jet system förutom rörkopplingar. Det finns tydligen inte i stockholm av någon anledning. Någon som har nån idé över var man kan få tag på sånt? Helst i närheten av stockholm då.

Annons