fiskval till sällskapakvarium

#1 - 29 juli 2008 09:03
hej jag har precis startat upp ett 325liters sällskaps akvarium och undrar om fiskarna som jag har tänkt att ha i karet fungerar med varandra så att dom inte äter upp varandra.

dom hära fiskarna har jag sedan tidigare.
20st neon tetror
4st kardinal tetror
3st som jag inte kan namnet på men dom är ungefär likadana som neon tetrorna bara att dom är oranga med en typ svart rand eller liknande i mitten
1st praktbotia
1st L mal
ca40st körsbärs räkor

sen hade jag tänkt att köpa:
2-4st palettciklider
6st black molly
3st harnesk malar
2st botior (har inte bestämt vilken sort än)
2st svärdbärare
och några guppies

Kom gärna med förslag om andra fiskar.:D
mandan
Banned
#2 - 29 juli 2008 10:00
Tycker det låter bra men jag vet inte vad alla fiskar är... men när jag var i en djuraffär så ville jag ha ciklider till mina fiskar men dom sa där inne att ciklider är lite aggresiva eller nåt,och så sa hon att ciklider ska man bara ha om man ''bara'' vill ha ciklider det är inte bra att blanda ciklider med slöjstjärtar eller vilken fisk som helst... Men har läst många som har blandat men hon på djuraffären var kanske inte så kunnig
Bilagor:
#3 - 29 juli 2008 10:15
mandan skrev:
Tycker det låter bra men jag vet inte vad alla fiskar är... men när jag var i en djuraffär så ville jag ha ciklider till mina fiskar men dom sa där inne att ciklider är lite aggresiva eller nåt,och så sa hon att ciklider ska man bara ha om man ''bara'' vill ha ciklider det är inte bra att blanda ciklider med slöjstjärtar eller vilken fisk som helst... Men har läst många som har blandat men hon på djuraffären var kanske inte så kunnig

Okunniga som jobbar i butik kan vara bra ibland :p:D
Fick tag i en Panaque sp. för 60:- och en annan gång kunde jag köpt
en Panaque sp.(vet inte vilken) för 40:- men viste inte själv vad det var för sorts mal då :p

Annons