fiskval

#1 - 31 augusti 2011 20:41
hej jag har ett 150 liters kar å vill ha hjälp med fiskval....
Fjärilsciklid eller kakadua?

just nu har jag bara mina sjukt vackra skäggmunsmalar de e typ 5-9 st nu stora fina rackare ;D

sen har jag ytterligare ett problem vad ska jag ha utöver dessa 2 arter räkor levandefödare tetror eller jordätare alla tips å trix på ett roligt aktivt akvarie tas emot med öppna armar :D tack på förhand :D
#2 - 31 augusti 2011 20:46
Fjärilsciklider så klart! Köpte två själv idag o kan inte slita mig från akvariet :). Så vackra.....
#3 - 31 augusti 2011 20:47
kakadua så klart! fjärilar är så jäkla känsliga. har aldrig lyckats med fjärilar o vet ett par tunga namn till här på zoopet som slutat med fjärilar. de dör konstant.

kakaduer är mycket mer intressanta o finare i min mening med.
#4 - 31 augusti 2011 20:58
Fjärilarna verkar så lugna, snälla o framför allt vackra. Hoppas mina lever ett tag.... Men kakaduer är säkert också fina. Har dom inte lite mer temperament?
#5 - 31 augusti 2011 21:00
hadde fjärilar innan men jag tror inte att vårt vatten passade dom för dom dog som sagt men de gjorde inte de andra fiskarna. men hur många av varje kön kan man ha jag har kanske bara 120 liter vatten när man räknar bort alla grejjer man har i :D
#6 - 31 augusti 2011 22:43
Alla säger lite olika där. 1 hanne + 2 honor, 1 hanne + 1 hona el två par bara man skaffar dom samtidigt. Jag har ett typiskt nybörjar akvarium med "vanliga", snälla fiskar. 2st ancistrusar, 1 par segelfensmollys, några kopparbarber, guppys o mina nya - fjärilsciklider. jag har jättebra balans nu känner jag och dessutom är alla lätta att få yngel av om man vill...

Annons