apistogamma kan funka med de fiskarna du har senare till exempel. finns en jättebra sökfunktion här på zoopet där du kan kolla på sydamerikansk fisk och så kan du fråga här om du hittar något om det passar, blir lättare så :)
du kan slänga i lite snäckor om du vill, de brukar följa med av sig självt med växter oftast, inga av mina kar har klarat sig undan. själv föredrar jag posthornssnäckor framför malaysiska, men det där är min åsikt. kör du med sand så kan malaysiska vara bättre. du kan säkert få på akvariebutiken om du frågar efter dom, annars brukar folk kunna skicka.
vattenbyten under inkörningen brukar jag själv säga ja, varje vecka.
i alla akvarier jag startat så har jag kört delvattenbyte varje vecka för att minska på stressen för fisken och det har funkat hur bra som helst varje gång, har aldrig haft en fisk som dött under denna perioden. helst borde du startat med färre fiskar än du nu gjort.
tror du kan byta 20-30% vatten varje vecka för att minska stressen för fisken, då du har så mycket fisk så kan det snabbt bli höga nivåer i akvariet. håll koll med tester, gärna dagligen på vattenkvalitén och vad som händer i akvariet, och framförallt på fisken.
att byta så lite vatten som möjligt tror inte jag har nån större betydelse mer än att man sparkar fisken hårdare i skrevet än vad som egentligen behövs, bara för att spara in nån extra dag på inkörningen.