Hej!
Jag har hittat akvarium, växter, ja allt, vad jag ska köpa efter semestern som varar hela Juli.
Iallafall tänkte jag höra med er om dethär låter bra i ett 100 litersakvarium:
2 mellanstora växter
Fiskar:
2 Praktbotior
3 Svärdbärare
5 Guppys
15 Kardinaltetror
2 Blackmolly
Och sedan kanske 8 algätande räkor
Hur låter det? Första gången jag gör detta, så gå inte för hårt fram om det är helt fel.
Hej!
Vad roligt att du ska skaffa akvarium!:)
100L kan nog vara ganska så lagom o starta upp med, har själv ett 110L, och det kändes lagom ibörjan iaf. Nu börjar jag vilja ha ett större:p
Kardinaltetrorna, och levandefödarna (molly, svärdbärare, guppy) funkar ju bra tillsammans och i 100L. Det enda man måste tänka på att de tre sistnämnda får yngel varje månad, varje hona av varje sort. Så till slut kan man ha massvis med fisk. Därför kan det vara bra att bara välja en, eller högst två av dessa. Helst också fler honor än hanar av varje, så att inte hanarna inte stressar honorna så mycket.
Praktbotia är ju jättefin, men de vill leva i en liten grupp (5 eller fler) och de vill också ha lite större utrymme än 100L. 250L står det här på zoopet.
http://zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=262
Räkor vet jag mycket lite om, men de städar ju bottnen fint, och så är de underhållande o titta på:) Kolla lite på vilken sand/grus räkor vill ha. Jag är osäker.