Fiskförslagstips önskas till Malawikar.

#1 - 18 oktober 2008 16:12
Fiskförlagstips önskas till ett 720.

Röd Zebra och Blå Delfiner är ett måste, men sedan, vad skall jag komplettera med för art/arter?

Röde zebra ca 7 st. Blå Delfiner 4 st.

Förslag mottages tacksamt. Gärna lite udda förslag också, bara det är möjligt att införskaffa arten i Sverige.
#2 - 18 oktober 2008 18:03
Någon Aulonocara Stuartgranti - t.ex. Aulonocara stuartgranti, Chiloelo 1+1
Protomelas spilonotus, 1+2
Copadichromis azureus 1+2
C. Afra 2-4
Ahli (Sciaenochromis fryeri) 1+2
Tropheops sp. Red Top Chilumba 1+3
O. Lithobates 1+2

Ganska mycket blått blev det.....

#3 - 18 oktober 2008 19:46
Nimbochromis Venustus
Dimidochromis Compressiceps
Labeotropheus Fuelleborni eller Trewavasae
Astatotilapia Calliptera

Alla dessa kan ju visserligen vara rätt stökiga, men du kan ju i alla fall tänka på saken...;)
#4 - 18 oktober 2008 20:17
Labidochromis caeruleus "golden" är roliga och fina att titta på. Dom funkar bra med rödzebra, vet dock inte hur dom funkar med blå delfiner.
Funderar med på att köpa in lite blå delfiner:)
admin
Christian Alfredsson
#5 - 19 oktober 2008 05:34
Om du vill ha lite ovanligare saker kan du leta efter en art där hanen är M/cat och honan OB. Det brukar innebära vackra och kanske lite udda färger.
#6 - 19 oktober 2008 07:18
Nu har frugan lagt sig i. Några stora blå delfiner blir det inte. Mindre arter vill hon ha.
Det är bara att rätta in sig i ledet, i.o.m. att det är vardagsrumskaret det handlar om. :)

Det är några av era förslag som faller på att de blir för stora. Jag skall titta igenom era förslag ordentligt och försöka läsa på om dem. (Just idag kanske tiden inte räcker till.)

Christian. M/cat och OB, tänker du på någon speciell art. Trewar har jag haft förr som varit fina, så någon annan art ska det helst vara.
#7 - 19 oktober 2008 07:46
Aulonocara jacobfreibergi

Eller Aulonocaror i allmänhet...
#8 - 19 oktober 2008 09:57
jag tycker ju att golden är en väldigt finn malawi men ochså väldigt vanlig söker själv [COLOR=#0066cc]Metriaclima sp. 'zebra chilumba', Maison Reef”[/COLOR]
[COLOR=#0066cc]Maison Reef zebra[/COLOR] men har bara set bild på den
#9 - 19 oktober 2008 11:10
mackahony skrev:
jag tycker ju att golden är en väldigt finn malawi men ochså väldigt vanlig söker själv [COLOR=#0066cc]Metriaclima sp. 'zebra chilumba', Maison Reef”[/COLOR]

Woho! En som orkar länka odentligt!! [:-15]
#10 - 19 oktober 2008 18:29
mackahony skrev:

Snygga fiskar, men ack så elaka. Kent i Nol har en hane i ett STORT visningskar och hans Maisoni Zebra har slagit ihjäl flera andra vuxna malawihanar.
#11 - 19 oktober 2008 21:38
ajs skrev:
Woho! En som orkar länka odentligt!! [:-15]

Hade tänkt länka - men så såg jag att åtminstone de två första jag nämnde förmodligen inte kan ses av andra än Guldmedlemmar. Så jag avstod. Det går ju annars att googla.....:)

Annons