Hej!
Jag hade i mitt 54l kakaduapar (hane och 1 hona) och det var inga problem. Hade mkt växter och gömställen och microrasboras.
Nannostomus marginatus, kan man ha tillsammans med kakaduor, problemet kanske är att de ger sig på ynglerna när de blir frisimmare. Ngn som vet?
Jag tycker det låter trångt med 15 neontetror, ottos och dvärgciklider i ett 54l. Korta ner på antal neontetror,
Varför inte bara ha dvärgcikliderna i karet?
Ja, varför inte? Det är ju också en idé att bara ha dem, eventuellt tillsammans med otocinclus (de är ju väldigt söta!).
Vi får se hur det blir framöver med stimfiskar, jag tycker som sagt att det låter mycket i förslaget som gavs tidigare, men får man bra balans i karet är det kanske inte omöjligt med ett litet stim av någon mindre fisk längre fram. Det låter bra att det fungerar med marginatus iaf, även om det kanske innebär att några yngel stryker med.
Karet har nu stått igång sedan i lördags med växter, filter, doppvärmare mm. Pytsade i lite Sera aquatan och nitrivec när jag fyllde upp det. Är det lagom att introducera två ottosar eller kakaduor nu? Jag börjar bli väldigt sugen på lite mer liv och rörelse i karet!