Mitt 375l akvarie med Malawi ciklider verkar det vara ngt skumt med. Kan någon hjälpa mig? Det är så att fiskarna ca 7st av de 25-30 jag har är uppe vid ytan o snippar luft hela tiden. Jag trodde att det berodde på räkmixen, som tydligen inte blivit tillräckligt mald och det blev bitar kvar efter måltiderna. Jag har gjort ett test (m 5 tester i), som visar nitrit, nitrat, hårdhet och ph. FÖr det första stod det inte ngt om hur man ska tolka hårdhet resultaten. Vet inte vad som är bra till mina fiskar riktigt. Det fanns inget nitrit i vattnet men nitrathalten var lite hög.
Men efter att jag köpt växter verkade den ha sjunkit igen till ett hyfsat värde. Men fortfarande är fiskarna uppe vid ytan. Satt i en syrepump och fiskarna blev lite bättre, men är fortfarande vid ytan.
På ytan är det som små små vita partiklar som inte verkar försvinna. Tror att de kom i samband med räkmixen efter att jag matat dem ev. Men vet inte vad det kan vara.
EN fisk var död i morse, jag såg inga synliga fel på den och den var pigg dagen innan. Vet någon vad problemet kan vara??
/Helen