Fiskarna försvann!

#1 - 2 augusti 2007 13:06
För ca en och en halv månad sen försvann en av mina fem Pansarmalar, hittade den inte överhuvudtaget. Nu har en till försvunnit. Är det nån som kan ha nån aning om vad som hänt.
#2 - 2 augusti 2007 13:31
LottaN skrev:
För ca en och en halv månad sen försvann en av mina fem Pansarmalar, hittade den inte överhuvudtaget. Nu har en till försvunnit. Är det nån som kan ha nån aning om vad som hänt.
Det är totalt omöjligt att svara på,först måste du beskriva akvariet vad för fiskar som mer går där vilken inredning som du har m.m
#3 - 2 augusti 2007 19:28
Tror inte att det finns folk som kan spå här på zoopet :) Det innebär att du måste beskriva mer som stene nämnde.
#4 - 2 augusti 2007 19:33
Aliens kanske?
#5 - 2 augusti 2007 20:11
Det är ett 120 liters akvarium med två grottor som gömställen några få växter, fiskar jag har är Molys, Platys, Guppys, Kilfläcksrasboror och Skäggmunsmalar.
#6 - 2 augusti 2007 20:25
Kanske har blivit sjuka, dött och sedan lösts upp till nåt som inte alls liknar en fisk. Och de andra fiskarna kanske också har knaprat på liken.

Sett några tecken på sjukdom?
#7 - 2 augusti 2007 20:33
liindaa skrev:
Kanske har blivit sjuka, dött och sedan lösts upp till nåt som inte alls liknar en fisk. Och de andra fiskarna kanske också har knaprat på liken.

Sett några tecken på sjukdom?

Nej inga tecken på sjukdom. Men jag tänkte faktiskt lite som du skrev.
#8 - 2 augusti 2007 20:39
Använder du salt vid vattenbyte?
#9 - 2 augusti 2007 21:29
liindaa skrev:

Det är ganska vanligt att liken efter små fiskar blir uppätna, då i stort sett alla fiskar är asätare.

Men att de har dött är inte bra. Pansarmalar kan ju leva i många år. Har du ett nitrittest så du kan kolla hur det är med det?
#10 - 2 augusti 2007 21:38
Med de fiskarna du har skulle jag tro att de dött pga svält. De är ofta ganska långsamma när de äter och har man tex ungfödare som Black Molly som äter så länge de ser mat så blir det ite över så mycket till dina pansarmalar.
Prova att mata en stund efter det har släckts i både rummet och karet samt även på flera ställen så de hinner äta lite innan maten tagit slut.
Sedan finns det olika sorters Corydoras som kan vara lite svårare än vissa andra.
#11 - 3 augusti 2007 06:03
Det hade jag inte tänkt på. Det finns även tabletter som du kan dela på och ge dem på lite olika ställen.
#12 - 3 augusti 2007 06:11
Tänkte mest om hom använde salt vid vattenbytena pansarmalarna är väldigt känsliga mot det hade några som strök med när jag körde med salt ett tag mot svamp alla andra mådde bra utom pansarmalarna.
#13 - 3 augusti 2007 06:16
Olika arter är olika känsliga mot salt. Vad tillhör dina corys för art?
#14 - 3 augusti 2007 07:14
Det var mina Schwartzi som strök med
#15 - 3 augusti 2007 12:11
stene skrev:
Det var mina Schwartzi som strök med

Shit, blev det så illa? Beklagar!

Annons